Torsdag 21 maj - IKEA

Jag fick min efterlängtade cykel!!!!
Idag var det IKEA för hela slanten. Anka, mamma, Ville och jag slängde oss i bilen i morse och for. V vägrade sova i bilen, men lika glad var han för det när vi kom fram (nå han hade sovit ca 30 minuter då!!). Vem skulle inte bli glad över att komma till IKEA i Jönköping liksom?? Min son är nog min alltid. IKEA-genen har hängt med dit, och det är det enda som räknas. Låt världen falla för mina fötter, men att min son älskar IKEA som jag, DET ÄR VIKTIGT FÖR MIG, OKEJ!!! Jag skulle handla lite prylar som de skulle få köra hem åt mig eftersom de inte skulle få plats i bilen (det är väl därför de har hemkörning??), men när jag pratade med en kille som hette Hampus så sa han att det var helt onödigt att slänga 500 kronor på fraktkostnader. Det skulle vara billigare att åka hem till Skövde igen (70 km), hämta/hyra ett släp och åka ner igen för att själv ta varorna hem.. hmm.. jag undrade om han viste vart Skövde låg ens. - Bensinen kostar ju massor (12 kr/liter), och det går åt en kvarts tank fram och tillbaka (med släp mer och med fullt släp = ännu mer!!). Sen ska man räkna med slitage på bilen och mat äten på restaurang (det måste man när man åker till Jönköping!). - Alltså, jag hade IG i matte C men jag kunde räkna ut att det blir LIIIITE dyrare med eget släp. Stackars Hampus som inte orkar göra sitt jobb ordentligt. Han var ganska het, men det hjälpte honom inte riktigt ända fram den här gången, sorry. Det är ju inte direkt så man känner för att åka dagligen kanske.. nog för att jag älskar det, men någon måtta får det va!! Bannimig.
Jag fick ju min älskade och önskade cykel igår. Som jag tjatat och påmint pappa om den där cykeln. Så igår fick jag den. ÄNTLIGEN!! Jag hade ju räknat med att köpa barnsadeln sjäjlv, men vet ni då - den satt på redan! Tack mamma och pappa. Jag älskar er sjuuuuuukt mycket. Nu ska det börja cyklas, fan va härligt! Dagen innan min födelsedag fick jag post från Ehlin där hon hade gjort det sötaste kortet. En bild på henne och mig från Ålfen (taget för typ tre-fyra år sen) och ett bidrag till en HJÄLM. Alltså, fatta gulligt! Tack Ehlin!

Ni som läser min blogg vet ju att jag är en listornas kvinna, och här kommer en över mina helgplaner:

Att göra i helgen.

  • Försööka få upp lite gardinstänger (köpte tyg till gardiner som A ska sy åt mig).
  • Fixa och grejja i lägenheten med mina IKEA-prylar.
  • Göra en beställning på MER IKEA-prylar (dem som Hampus inte orkade fixa åt mig).
  • Betala räkningar (fy fan).
  • Åka och provköra cykeln (utan V eftersom han ska va hos pappa).
  • Och åter igen grejja i lägenheten!!! Jippiii.
Tack alla som var här på min födelsedag och firade.
Palm
Marie
Johan
Lisa
Simon
Syster
Anka
Mamma
Pappa
Mormor
Morfar
Ville

Och tack till alla som gratta på annat vis.


Over And Out



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0