Söndag 24 maj - Bara söndag

Här sitter jag i min nästan inte använda Filippa K klänning.
- Jag ska bara blogga innan jag börjar med dagens projekt.
Gårdagen blev okej efter att jag städat klart här hemma. Det är ju inte klokt hur galen man kan bli över lite siffror (fast ganska många siffror faktiskt. OCR-numret på min facket-räkning är alltid på typ 25 siffror, då består 10 av dem av mitt personnummer, men ändå...).
Jag cyklade iväg till mina föräldrar vid halv fem tiden. Det var skönt att cykla, fast det var en uppförsbacke mer än vad jag räknat med, och det  var jobbigt, men fatta vilka quadriceps femoris jag kommer ha när jag är färdigcyklad (jag är en nörd, jag vet)!! Det var skönt att känna vinden i ansiktet ändå. Det flög pollen överallt, ni vet sånt där från maskrosor när de blommat över, så man fick ju cykla med både stängd mun och ögon. Solen sken i alla fall.
Hos mina föräldrar var det städning och matlagning som gällde. Jag kom dit lagom till maten, är det inte fantastiskt?!! Nypotatis och grillad kyckling! *Mmm*
Min syster var även där och hjälpte till med städningen. Ni som inte varit hos mina päron kan nog inte föreställa er hur stökigt det kan vara. Inte riktigt som i "Rent Hus", men damråttorna finns, saker överallt finns och saker/projekt är halvklara. På tisdag kommer pappas bror (Seppo) och hans tjej (Katariina) hit, och pappa bad syrran om hjälp att städa upp. Och vad gör man inte för sina föräldrar? Hon kände sig nog ganska rörd när han frågade ändå, för vi hade nästan förlorat hoppet på att de ens viste att det var stökigt längre. Man når ju alltid en sån gräns, men nu var det PANIK. Så nu kan man åka dit utan att anfallas av dammisar!!!

SYSTER, DU ÄR SÅ JÄÄÄÄVLA DUKTIG!
Syster!

Efter att vi käkat så blev det bastu, och med en bastu-öl såklart. Fy fan va äcklig den var!! Fick den av pappa och han dricker ju de där urstarka. Nu var den här på 5,9% men ändå. Jag uppskattar 4,7% mer. Det var skönt med en bastu i alla fall.
Sen cyklade jag iväg till Josses kompis, Anna. De satt och drack vin och pratade skit, så jag kände att jag passade in där. Det är mina bästa egenskaper ju!! Fast jag var så satans trött, så jag bestämde mig för att inte bli kvar så länge. Då kommer de största, svarta molnen in över huset vi befinner oss i och släpper ner så mycket vatten så det svämmar över från gatan till trotoarerna! Jag ringde min syster som var ute och körde bil. Och hon kom och hämtade mig. Så nu står cykeln på norrmalm helt ensam.
Kan man annat än älska Eriksson? En mer kärleksfull, kärleksam och kärlekskrank människa får man väl leta efter. Vi skjutsade hem han från Tibro i natt. Han pussas, kramas, lägger huvudet mot ens axel, sjunger.. oj oj, denna Eriksson. Finns ingen go'are människa i världen, tror jag. 
Jag ska bannimig lära mig bära klänning. Jag har någon sorts mani för tillfället - ingen feber, check. Känner  för att köpa klänningar! Jag har aldrig under mina 26 år känt för att köpa en klänning förut, men nu ska jag ge vika för mina elaka känslor mot klänningar och bära klänning varje söndag! Idag har jag en svart från Filippa K. Ska be fotografen ta en bild 
som kommer upp ikväll!

Nu blir det skruva köks-stolar.

Ehlin. Du är fan bäst i hela världen!!!!!!

Over And Out


Kommentarer
Postat av: Ehlin

<3

2009-05-24 @ 21:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0