Fredag 29 maj - Soligt

Vad ska man säga?? - HELT FUCKING AMAZING!!
Jag måste skriva in till patentverket! Jag har fått nån knäpp i huvudet och det bara sprudlar med idéer. De bara ploppar fram som poppcorn. Syrran tyckte att jag skulle skaffa mig en sån där tala-in-på manick, så jag inte går miste om mina utomordentliga idéer. Kan va en bra idé *skrattar* Jag kan ju avslöja en idé jag har, som inte har med något patent att göra (ta mig med en nypa salt nu). Jag tänkte starta ett taxi företag som har ALLT. Barnstol, cykelhållare och takbox. Kan det inte bli ganska bra?? Tänk om någon har cyklat väldigt långt och inte orkar cykla hem, men ändå måste ha med cykeln. Hur bra är det inte eller??? Jag tycker att det är en jätte bra idé. Bilbarnstolen vore ju fantastisk till alla mammalediga mammor som inte har körkort och måste ta sig någonstanns. Jag har hört att behovet finns!! Såå, nu ska jag börja tjäna pengar på det här. Takboxen sa jag bara för att det skulle låta bra, och den är säkert bra för något.
Min syster har tillbringat massa tid med mig och V idag. Det har vart soligt och vi har gått massor. När vi gick hem i kväll, såg vi en gammal farbror sitta på en parkbänk vid alén där vi gick. Han löste korsord i kvällssolen. Det såg så skönt ut. Det fick mig osökt att tänka vidare. Undrar om han bor där i närheten av bänken, och har skugga på baksidan, så han bara gick till bänken för att njuta av solen? Eller bor han långt bort från bänken, men har något bra minne från den och därför kommer tillbaka. Han kanske bor i en lägenhet utan balkong??? Eller så var han också på promenad, men bestämde sig för en paus. Han var så avslappnad där han satt med sitt korsord och penna. Det var allt han behövde. Kände ingen stress, inga måsten eller krav. Han bara satt där med sitt korsord.. livet är härligt emellanåt!






Bilder från dagen.

Hälsade på hos gamlingarna *ler*


Mormor & morfar firade 55-år som gifta! Weeeei.
55 års bröllopsdag

ShoppARN (Fredriks uttryck tror jag)


Ville gjorde sin första sandkaka.


Barnen (Ville & Nattis) äter mellanmål.




Over And Out.


Kommentarer
Postat av: JG

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=50509

2009-05-29 @ 23:29:13
Postat av: Mikaela

tack för en underbar dag :)

2009-05-30 @ 09:30:30
URL: http://mikelina.blogg.se/
Postat av: Ehlin

Åh vilka mysiga blider! Jag gillar verkligen vagnen du har! Ha en underbar dag!

Puss

2009-05-31 @ 08:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0