Fredag 1 maj - 20 dagar kvar

Jag är helt ursell!!
Nu måste jag berätta om Zid (ja, jag kommer börja gråta under tiden jag skriver det här!). Det låter inte så illa, men jag känner så för Zid och jag saknar honom. Zid är en råtta. En råtta med långa armar och långa ben, de är ljust bruna i ändarna. Han är ljust blå och har en vit mage. Hans nos är också ljusbrun, men har fått en gråare ton eftersom den befunnit flera, flera timmar i Villes mun. Zid har personlighet och får inte tvättas. Han säger god natt till V varje kväll, och V finner trygghet i honom. Nu är Zid borta. Han försvann någonstanns mellan G-kiosken och Södermalm i Skövde igår kväll. Har någon sett honom?? Han är ensam i världen, och här hemma finns en liten kille som saknar sin vän något enormt mycket.
Jag har varit lite för noga med allt. Tänkt och låtit bli att slappna av, men när jag vill att allt ska vara bäst. Bästa för V. Han får inte äta det där, inte dricka det där (jo, ibland känner jag mig fjompig). Han ska göras såhär med, inte sådär. Håll rutin annars blir det kaos (i alla fall i mig). Han ska läggas si och sova i sin säng så. Jag är en väldigt rutig människa, och sträcken ska ligga rätt. Blir det inte som jag tänkt så blir jag galen! Så var min vän Lisa här. Hon är också en person som jag tycker mycket om. Hon bara finns där. Och jag med för henne naturlish!! Hon sa fem ord som fick mig att känna: "Åååh, aaaah!!" som om man var spänd i hela kroppen och alla spänningar bara släppte!! "Allting Behöver Inte Vara Perfekt". Klart att det är bra med rutiner och regler, men det är nog som hon sa, att jag ibland glömmer bort mig själv, tyvärr...
Bränt mig i solen *usha*
BURNED
 
Min fond-tapet i sovrummet


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Ehlin

Åh stackare har ni tappat bort råttan? Skriv lappar på stan så den kommer tillbaka!

Va fin tapet du har skaffat dej!

Och du den röda hyn kommer snart att bli rikigt brun och fin!!! <3

2009-05-02 @ 08:25:33
Postat av: Mikaela

man kan visst duscha när man har barn.. ja lovar dig ;) hoppas det löser sig med Zid, och dina brända axlar är snart ett minne blott.. och Lisa här verkligen helt rätt. Allting behöver inte vara perfekt.

2009-05-02 @ 09:26:23
URL: http://mikelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0