Torsdag 12 mars - Kort Matematik

Grattis Nattis på din två års dag, stora tjejen!!
Jag har vart hos mamma och pappa idag och badat bastu. Den behövde jag verkligen. Tårarna syns inte i bastun, men de hörs desto mer. Mamma är bäst!! Hon är ingen bra talare, men hon lyssnar på mig. Vi räknade ut att under de nio månader som V levt, har jag sovit utan honom NIO NÄTTER.. Det är inte klokt egentligen. Nog för att jag är ensamstående, men VARFÖR har jag inte bett om barnvakt tidigare?? En natt per månad han levt, i snitt. Det borde vara minst det dubbla, eller fyrdubbla.
Har jag rätt att klaga, eller ska jag skylla mig själv??
Jag har ju valt det här. E hade inget att säga till om. Men vist valde han att vara med. Han kunde ju lika gärna, bara betalat och hållt sig på sin kant, långt bort från oss, och levt sitt singel-/festar (vad han än gör) liv.
Måste jag stå ut med vadsomhellst bara för att jag VALT att bli mamma??
Får den, som blir misshandlad av sin partner, också skylla sig själv för att den valde att bli tillsammans med den personen?? Är det inte lite samma grej??
Jag har aldrig målat upp någon rosa dröm bild av föräldrarskapet. Jag har aldrig sagt att jag är bättre än någon annan. Jag har insett att även jag, med min finska sisu, har känt mig besegrad.


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Mackie

De handlar nog om stolthet till att man inte begär hjälp, man vill fixa de o man tror att man e kass om man lämnar bort sitt barn "bara" för att få sova o va vuxen. Ja fattar inte hur du har orkat. Du har ju rätt till att få vila o ladda batterierna även fast du valt att bli mamma, som sagt man e ju bara människa o ingen männsika orkar 110% 24/7.

Ja e stolt över dej!

men som sagt man måste begära avlastning, emil e ju faktiskt me i bilden de e dags att han börjar agera pappa lite mera nu :)

Ja hoppas verkligen du kommer på en fin rutin me emil eller nån att du får dina kvällar o nätter fria några ggr i månaden.

Du e så stark men även dom starkaste faller ibland! :)

Puss och Kram på dej!

2009-03-12 @ 23:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0