Tisdag 31 mars - Jag vill haaaaaa!!

Jag äger två lägenheter!
Jag kan faktiskt inte låta bli att nörda mig angående det här. Hur ofta i livet är man ägare till två lägenheter?? Ja, jag kommer då aldrig mer vara det. Inte i det här livet i alla fall. Det låter ju lyxigt, men det här innebär att jag även har: - Två hyror och två elräkningar. Dock inte lika skoj kanske. Speciellt inte när mammapengen ligger på 6997kr..
Har tagit upp kampen med min son om att han ska sova hela nätterna i sin egen säng. JAG SKA INTE LYFTA ÖVER HONOM VAD SOM ÄN HÄNDER!!!! Nu är jag stenhård! Detta grundar sig i en oerhörd avundsjuka. E hade honom lördag-söndag och han sov hela natten i sin säng där (V alltså *ler*). Vilket han inte gjort här den senaste månaden. Nu har jag fått svart på vitt att V vant sig vid att jag lyfter över honom. För såhär gör han varken hos mormor eller E. Den första natten gick bra, fast jag vaknade typ varannan timme av att han gämrade sig (men det är det värt). Han sov i sin säng till 04.30.
I natt vaknade jag 00.15 av att V var helt galen. Han skrek och jämrade sig som tokig. Jag försökte lugna honom, men det var totalt omöjligt, men min grundtanke fanns i bakhuvudet. Jag gav honom lite alvedon, men det hjälpte inte.. en utväg brukade förr vara välling/ersättning. Jag har inte matat honom på natten sen han var ca fyra månader!! Men ta mig i helvete, han bara skrek. Jag gick omkring i lägenheten och försökte trösta honom i famnen, och jag trodde jag skulle bli galen själv, som han skrek. Efter ett tag kom jag att tänka på vad vi gjort på kvällen. Han hade ju badat och sen hade jag satt honom i dushen, där han själv fick leka med sina leksaker, samtidigt som vattnet fick stå på, på svag stråle. Och han DRACK AV VATTNET ju. B-I-N-G-O! Han hade nord europas våtaste blöja. Jag bytte den på honom, och han somnade som en stock I SIN EGEN SÄNG och sov till 07.35. Den ni. Tänk vad blind man kan bli. När jag inte "kände" V än hade jag alltid tre saker att gissa på om han skrek:
- Hungrig??
- Trött??
- Våt??

En jag-vill-ha lista:
- Ny bil
- Vagn till V
- Flytthjälp
- Bra bud på min lägenhet, tack

Bilder
Äta pannkakor

MIN

Kan nog gå.

Trotsig


Over And Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0