Onsdag 11 mars - Orklös

Jag har ingen ork, eller lust..
Vår vistelse på Åland är över. Det har vart härligt att fly verkligheten en stund. Det var härligt att träffa alla barnen igen, att träffa de "vuxna" igen, hunden *pusta*
Tack Matte, Malin, Gisse, Fiz, Fipps, pundhunden, Anja, Tim, Tess, Albin, Mackie och Nilo.
Även om V vart magsjuk och kräktes ganska rejält några dagar, och han inte har sovit den senaste veckan för att han får tand.. så var vi inte HÄR. Jag var bland folk som pysslade om mig, som njöt av att jag var där (emellanåt) med V såklart. Det känns ibland som jag är bortglömd, framför allt har jag glömt bort MIG!!
En morgon kom M in i sovrummet och tog V. "Sov du" sa hon till mig och stängde dörren. Fyy fan va skönt. Det var då  jag började fundera på min situation. Jag är mamma, mamma, mamma och mamma.. hela tiden!! Hemma är det ingen som avlastar mig.. Ska jag sitta hemma i 17 år och tre månader till?? Varenda kväll.. fan vad det låter tråkigt, men när jag ser på det så ser jag inget slut på det här. V har varit grinig och gnällig i en vecka nu. Plus att han inte sovit, vilket resulterar i att jag heller inte får sova.. jag blir en dålig mamma om jag inte får sova snart. Jag fungerar sämre, det har bara gått en vecka, jag vet!!! Det enda alternativet för mig är att härda ut bara. Det skulle vara lättare om jag viste att jag blev avlöst en dag. Att jag fick en paus, tid att ta hand om mig själv. Få motionera, fika med en vän i fred eller bara ligga i soffan och se Bodyguard med en påse chips!!! SJÄLV. Fast den dagen ser jag inte just nu.. min tunnel är förbannat lång för tillfället.   
Som ett slag i ansiktet kom verkligheten över mig..
Jag är trött!! Jag var och handlade idag. När jag handlat klart och kom till bilen insåg jag att jag glömt låsa den. Villes välling lade jag i frysen och hans kläder i skafferiet, kaffet i micron och.. jaa, need to tell more??
Trött, sur, grinig, kort stubin, kanon, galen, förbannad, bitter, arg... och allt detta fick Villes far ta del av i morse. Kanske han gav upp, för jag har inte hört av han sen dess *rycker på axlarna*..
Borde man gå och sova då...


BILDER FRÅN ÅLAND


Bowla, någon??


Love


Leka med Nilo


Än får jag plats, fast inte att sitta


Jag med Albin


Jag och Malin <3



Over And Out


Kommentarer
Postat av: Mackie

jag avundas dej som ändå vart så stark me Ville hittils och frmaöver! Klart att man blir trött, de blir alla. Du borde få in en rutin med att ville sover hos emil nån natt då han e hemma bara för att du ska få va vuxen och sova ut själv nångång. man behöver de, de e bara så. visst man ha valt själv att bli mamma men man e ju ingen superhjälte för de, man måste få ladda batterierna ibland och du borde få göra de oftare än hittils :) De tar på en att va trööt jämt o irriterad o så kommer dålig mamma känslorna o så blir de sämre o till slut lipar man över sej själv... men Ja håller på ditt lag iaf! Puss på Er

2009-03-12 @ 11:49:23
Postat av: Höder

Hjärtat!! Förstår att det känns mörkt just nu å att livet suger en del just nu (det är så när våra små älsklingar får tänder)men ha detta i bakhuvet om du orkar: Jag är mäkta imponerad över hur du är som mamma trots att d är asjobbigt många gånger å i ditt fall tyvärr ganska ensamt ibland, ja tänkte mkt på d när ni va här, du har nästan alltid ett leende på läpparna när du tittar på V å en öppen famn åt honom så fort han behöver å ibland oftare än vad han behöver, jag vet att du sagt att du valt d här, vilket automatiskt inte betyder att man e bra på det! Men du gör d JÄVLIGT BRA,(fast d kan ju bli lite jobbigt å hitta era div saker när du lägger dom på så konstiga ställen, kanske skriva en lista?) RESPECT & LOVE to you!! PPPPPPPPPPPPPPPUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSS

2009-03-12 @ 20:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0