Onsdag 24 juni - Aurinkoista!

Aspö gård.
Solen sken igår kväll när jag gick och lade mig, samma sol sken när jag steg upp i morse. 25 grader varmt och en klarblå himmel! På med massa solskyddsfaktor och ut i solen bara! RAPPA PÅÅ!! V och jag åkte till Maxi för att handla det viktigaste som saknades i köksskåpen: kaffe, filmjölk och ruccola bl.a.. där mötte vi upp min syster som var på ett strålande humör (är hon för det mesta men..). Och tack vare att hon kom så kunde man handla lite mer. Och det blev lite kläder också..
Fredrik kom hit på sina inlines straxt efter att vi kom hem igen, men han lovade sig själv att aldrig mer göra om det. Det var tydligen jobbigt. Grejjen är att jag bor i (nästan) slutet på en jääätte lång väg, och den lutar liiiite för lite för att kallas för "backe" och lite för mycket för att det inte ska kännas skönt att åka ner för. Den är helt enkelt överjävlig att komma upp för.. nog om det. Vi drack kaffe och pratade och Fredrik blev glad när V vaknade från sin dagsnap och de busade runt.
Syrran, V och jag for till Aspö gård när vi skjutsat hem den redan trötta Fredrik (han hade ju faktiskt tränat på gymmet innan han kom till oss, måste nämnas, annars får jag stryk). Tänkte att det kunde vara kul för V att se lite djur, men han verkade inte bry sig så fasligt mycket om dem faktiskt. Fast han tyckte nog inte att det var dööö-trist heller. Vi såg grisar, får, höns och kaniner. Så fanns det kor också, men de var så långt bort i hagen.

Hej höns!

Grisarna var ganska lortiga (som grisar ska va)

Fake-djuren var skoj

Klappa på fåren




Over And Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0