Lördag 20 juni - Festen

Jag satt på festen igår och funderade en stund.Inte riktigt 19, men nästan..
Midsommar var helt jätte bra.
Efter att ha bråkat med min arbetsplats och fått lite små-panik över pursrarnas och intendenternas oförmåga att kommunicera med varandra, så tog jag bussen till östermalm. Det blev en resa för sig, men jag log hela tiden. Jag hade läst på internet att det kostade 36 kr att åka till resecentrum, men när jag klev på, ville chaufförn bara ha 25..
- Jaa, du är väl under 20??
- Ja för fan det är jag, sa jag och gav honom pengarna. Satte mig längst bak i bussen och tänkte tillbaka på tiden då man faktiskt var 19 år.. Nu var jag 19 igen... i 11 minuter.


Hemma hos Stina lagades det mat (biffar och rotsaker med vitlöksdipp) och till maten drack vi vitt vin och blev lite mamma-lulliga (en av de bästa känslorna i världen). Vi skrattade och tittade på regnet som rasade ner från himlen ett tag.
Senare skulle jag gå till norrmalm och hälsa på hos mina föräldrar, men stannade kvar hos Frida (hon bor bara ett kvarter från mina päron) som hade midsommarfest. Det var helt kaiko att komma dit tomhänt (jag har ju jobbat på båt med TAXFREE och alltid haft dricka hemma, men nu har man ju inte det längre. Man kan ju säga att reserverna är slut *skratt*), men det löste sig. De flesta av mina vänner var där och det sjöngs, tävlades (music quiz (Fredrik & jag VANN) & tipspromenad) och dracks (firades midsommar alltså). Innan jag fick min första öl i handen satt jag och tittade ut över mina vänner som satt runt långbordet. Det är bara jag som blivit förälder. Vi närmar oss 30 med stormsteg (alla är mellan 22-29 år) men ingen är stressad över det. BebisarOch det är härligt. Jag älskar mina vänner för det. Allt är bara cool-lugnt. Det var väl bara jag som hade bebis-feber *ler* Det kanske blir så att några aldrig skaffar barn, och jag försökte se alla som föräldrar en dag, men det gick liksom inte.
Man får se om 15 år hur det blev..


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Stina

Glöm inte jordgubbarna med grädde och choklad på ;-)

Men det var KUL att du kom och förgyllde min midsommar!!!

Kram

2009-06-20 @ 20:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0