Torsdag 3 juli - Det är mycket nu.

Det har vart en helt fantastisk resa - hittills..
Jag kan omöjligt komma ihåg allt som jag TÄNKT skriva här. Det har gått två dagar, jag vet, men det är så med mig och mitt minne. Vi har i alla fall anländit Helsingfors och ska vara här till på söndag (???).
Mamma, Ville och jag for iväg från Skövde, natten mellan tisdag och onsdag, vid halv två tiden (man måste ju vara lite förutséende när man har barn). Trots detta förutseande och "leka vuxen" grejjen så har det blivit väldigt många "mamma, har du pipmuggen", "har du sett Villes/min tandborste", "mamma, vad bra att du är med, för jag vet inte om jag överlevt, du är så jävla bra på att hålla ordning på mina och Villes saker!!" och "mamma, har du en blöja till??". Jag antar att jag också blir vuxen en vacker dag. Det har ju varit ganska vackert väder här nu några dagar, men min dag kommer en annan tydligen. 
Det var 31 grader och sol igår och morsan och jag utmanade ödet och gick ut på en promenad. Vi gick till Tikkurila (Dickursby på svenska, fråga inte, det är det fulaste jag hört också) för att leta reda på ett R-kioski för att köpa ett nytt kontantkort åt mig, vi insåg efter att ha blivit visade åt fem fel håll av folk (Helsingforsborna måste haft kul åt de stackars svenne-finnarna) att vi behövde minst 3 liter vatten också/person. Det var så satans HETT ute. På vägen tillbaka såg vi en groda på vägen där vi gick. Den var helt torr (levde inte) fast det såg ut som den hade vart på väg någonstanns. Jag tog bild på den och mamma tyckte jag var hemsk. Jag vet bara inte hur man hanterar en MAC så bilder kommer senare i så fall. Det finns i alla fall internet. Och kom ihåg att DRICKA VATTEN när det är hett ute (det var min faster Ulla som tyckte att jag kunde använda fotot till nån sorts kampanj).
På kvällen for vi till min andra faster, Sirkku, på middag. Hon bor mitt i Helsingfors och har en så flott lägenhet så jag tror jag måste spy alltså!! Högt i tak och stora luftiga rum, bastu och stor balkong. Så ser man NÄSTAN Viking XPRS därifrån. Det var en fin båt det! På middagen fanns även: Mika (Sirkkus man), Tuukka (son), Silja (dotter) + Peter (man) + Sofi (barn) + Minea (barn) + Sebastian (nyfödd liten söt skit), Teresa (kusin), Iiris (kusin). Nå också jag, V och mamma så klart.
Min karaktär sviker mig, muito alltså!!
Det här med Villes rutiner har lite gått på peppu (åt fanders på svenska) helt. Han har gått och lagt sig först vid tio de senaste dagarna - men säg inget åt Emil *skrattar* Jag har upptäckt att det inte hjälper så mycket att lägga honom så sent, för likt förbannat vaknar han senast klockan åtta. Kul när man suttit uppe till 01.30 eller 02.00. Meeeeen, skjut mig då. 
I å med det här resandet, och V inte känner igen sina rutiner så har han blivit väldigt grinig (han är helt underbar!!!) och famnig. Jag förstår att han är det, fast det är lite påfrestande. Man kan säga som så att det blivit endel "..men Ville för faaaan!! GE DIG." Tur att man har tålamod som en bäver!!

Nu har jag dissat min son i säkert en timme för att kunna bjuda på det här *ler* så jag hoppas ni är lite gladare nu. V sitter i mitt knä och vill säkert ha lite uppmärksamhet nu, så det ska han få!!


Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0