Torsdag 23 juli - Hemskt

Jag önskar jag hade alla svar..
Det har varit en regnig dag i Skövde idag. Fast det hindrar inte folk från att gå ut och gå.
I morses flyttade V och jag hans säng till hans egna rum. Det kändes jobbigt och jag grät hela tiden, men V sköt på han. Sen när jag frågade honom vart hans säng var, gick han till "mitt" sovrum. Han blev nog lite förvånad, för där fanns ju ingen säng längre. Sen efter en stund gick han till sitt rum och visade genom att peka och säga "kaaa". "Ska Ville sova där??" Frågade jag. "Dumma mamma" måste han tänkt för han tittade på mig på det viset, "jag har ju just stigit upp!!".
Syster var här på kaffe en snabbis innan V och jag for till Lisa, och vi gick till stan i ösregnet. Hela dagen har jag haft en sån separations-ångest känsla i hela kroppen. Min lille kille är så stoor. Och jag har vart nervös. Fast det är för hans egna bästa. Ju tidigare desto lättare säger de. Eller har någon hört nått annat så kommentera!!! För jag känner mig lite vilsen. Tänk om han vaknar i natt och jag inte hör honom.. jag känner mig lite hemsk.
Vi träffade Mickan och Joel på stan med lilla Youshi (som ska döpas på lördag). Vi tog en fika, sen var V till frisören för första gången. Det syns inte så, för han hade inte så mycket att klippa, men nu har han vart där i alla fall. Han var jätteduktig! Så regnade det ännu mer och L och jag traskade hem till henne. Där drack vi kaffe och åt munkar och jag fortsatte tjata om hur nervös jag var inför kvällen/natten.
Nu har V somnat, i sin egen säng, i sitt eget rum. Nu återstår bara att se hur natten går. Kanske jag sover på soffan för säkerhets skull??

Jag älskar honom så otroligt mycket, och mer och mer för var dag som går. Vist är det kämpigt ibland, men INGENTING kan få mig att sluta älska honom.

My litle sunshine!

Imorgon blir det Göteborg och Liseberg för hela slanten.


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Höder

Du kan lugnt sova i den egen säng för du kommer garanterat höra honom om han nu skulle gråta en skvätt inatt..Han kanske t o m tycker det är lite coolt å sova i sitt eget rum med alla sina leksaker mm.. Å sova bedvid dig nu å då kommer han nog inte sluta göra än på många år, tro mig jag vet, det händer fortfarande att Fippa vill att jag myser ner mig hos honom å kliar honom i håret eller så händer det ju att jag kanske, typ lite nångång vill att han ska sova hos mig ;-) Så försök ta d m ro å se vad som händer.. En gång mammas kille alltid mammas kille.. Fast bara i lite olika faser, matvanor, sovtider, trots, bus, glädje, sorg, Jadi Jadi... Saknar er!!!!! puss!!!!!

2009-07-23 @ 22:39:03
Postat av: Ehlin

Du är helt klart den bästa mamman Maria!!!

2009-07-24 @ 08:11:53
Postat av: Katarina

Hoppas att ni fick sova inatt!!? Du kommer absolut att vakna och höra honom, även om ni inte sover i samma rum! En fantastisk mammainstinkt, finns inbyggda i oss! Ha det kanonbra i Göteborg! Kram!

2009-07-24 @ 08:54:08
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0