Söndag 19 juli - Semester och fläng

Att orka eller inte orka, det är frågan.
Vi har vart hemma i två dagar nu. Det känns lite bittert, för tiden gick allt för fort igen. Jag han inte ens börja fundera på att börja bli uttråkad. Inte för att jag går och planerar att bli uttråkad till på torsdag, men ändå. Det var som om de fem dagarna vi var i Helsingfors inte skulle räknas, vi skulle fortfarande vara 17 dagar i stugan. Sen berättar någon att vi ska åka hem nästa torsdag. Vad är det här?? Jag han träffa Tiina och hennes barn tre gånger. Fast ena dagen var vi på tivoli och det var helt fantastiskt. V ville aldrig kliva av attraktionen. Han skrek som en stucken gris när snurret tog slut.

Lilja ja Topi


Sen gick bara tiden ännu fortare. Pappa och syster kom till stugan två dagar efter oss och sen kom pappas yngste bror och hans fru (Reima och Päivi) och då rusade tiden igen. Reima sa något som gjorde mig lite deprimerad men det är ju sant "man har sina milstolpar på året, det ena är att man ska få fara hit (till stugan), sen inser man plötsligt att det är närmare jul - igen". Alltså går året förbannat fort.
Ville fick springa 60 meter. De anordnar alltid olympiad i byn där vi bor, men den hålls nu i helgen, och då är vi ju inte kvar. Så syster och jag for med V till stället så han fick springa i alla fall. Han var jätteduktig! Och fick komma etta såklart!


Sista kvällen var alla bröderna Mäkinen samlade. Det är inte ofta man ser dem samtidigt. Vi drack öl och endel drack cognac (inte jag iaf) och det var jätte trevligt. Det blir som magiskt när de är samlade samtidigt.



Blixtrar och dunder, magiska under..
När vi kom till Tammerfors var det ett strålande väder. Sol och varmt, nästan kvavt. Senare på kvällen ramlade himlen ner. Det var som på film. Blixtrar, åska och skyfall. Jag trodde V skulle vakna av schabraket, men ikke. Det var länge sen jag såg ett sånt oväder, men det var mysigt!
Så nu är man hemma igen. Eller jag har inte kommit hem-hem än. V och jag har sovit hos mamma två nätter. Det är skönt att bli ompysslad lite och vila innan man kommer till vardagen. Jag var hemma och lämnade väskorna och alla inköp. Min syster har städat hos mig. SÅÅÅÅ GULLIGT!!!

Tack!!












Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0