Fredag 25 december - JULDAN

Snart är det här året över - igen!
En mer kaotisk julafton får man leta efter i decennier! Jag trodde jag skulle explodera ett tag.
Det var inte jobbigt på nått sätt, jag lovar.
V hade feber, hade kräkits på onsdagen, det var VARMT som fan hos mormor och morfar (mycket folk) och alla vägrade öppna ett fönster "det blir kallt", de äldre som inte kan låta bli att försöka mata V trots jag berättat att han inte var matsugen just då..
- V!!! Smaka på det här
- V har en flickklänning på sig. Är du en flicka V??
- V!!!!! Det här då??
- Vad är det för fel på dig?? Du brukar ju alltid äta!!
- Flicka!
- Vad  du ser sjuk ut.
(OBS: Alla viste att V hade feber och hade kräkts)
Senare på kvällen kräktes V igen.
Jag fick bråttom att göra V i ordning för att åka hem. Klockan var redan närmare åtta och alla vägrade hjälpa mig (de var fullt upptagna med att skrapa triss-lotter i samma rum som V kräktes).
Fast jag fick hjälp av syster *love*

Jag bara älskar det här vädret.
Även om det är blötsnö så bara ÄLSKAR jag att det äntligen ÄR snö!!!! Jag stod ute i snöandet i tio minuter förut (efter att jag lämnat V hos mormor över natten) och bara njöt att bli blöt i håret, få sminket att rinna av det och känna kyla mot huden.
Varför klagar folk!?




Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0