Söndag 16 augusti - Sugen..

Ursäkta mig Hubert, men har du ansökt om något bygglov för det där palatset??
Det har vart stilla med bloggandet på sistonne. Jag känner att jag inte har inspiration eller lust att göra det.
Veckan har ändå gått. Fast jag minns knappt vad det vart för väder ens. Vi har vart ute ganska mycket, och V har varit förkyld - just det!! Annars är det mesta som vanligt. V sover superbra i sitt rum och jag sover bättre än någonsin. Det har vart två morgnar här som V fått för sig att vakna och vara allert kl 06,30 fast man får väl ta det, även om jag inte är allert den tiden på morgon. Ibland är man gladare mamma, ibland den gladaste mamman.
Hela den här månaden har vart lite kaiko eftersom pengarna tog slut på kontot innan de ens hunnit komma in! Jag har aldrig upplevt den förut. Man känner sig lite smått värdelös faktiskt. VAD HAR JAG GJORT EGENTLIGEN?? Men men, det kommer nya pengar snart om man har tur.
Jag vet inte om jag börjar bli gammal kanske.. men jag satt och tänkte på häromdagen (med mamma) om min systers farande hit och dit hela tiden.
1. Före vi åkte till Finland var hon iväg på någon resa med sin karl (jag minns inte vart de var. Fast det gör nog inte syrran heller!!).
2. Sen for vi till Finland och var där 10 dagar.
3. Hon han inte vara hemma något länge förrän de åkte till Öland en halv vecka.
4. När de kom hem var de hemma kanske tre-fyra dagar sen for de till kusten för att kampa..
5. De kom hem därifrån för en vecka sen och nu är de i SKÅNE.
    Okej att jag reser mycket med mitt jobb och så vidare, men det här är väl att gå till överdrift?? Herre Gud, stanna HEMMA eller bli borta!! Jag menar inte så, kanske är jag bara avundsjuk. Fast jag skulle faktiskt inte orka fara så. Vist - jag var till Åland två gånger i höstas, men jag stannade ju "en vecka" varje gång!!
Beror det här på att jag blivit mamma?? Fan va tråkig jag är i så fall!!

PS. Angående rubriken så har jag en inneboende/uteboende (kanske är mer rätt) på min balkong. Det är en GIGANTISK spindel som jag kallar Hubert. Han är helt trevlig, men nu har han uttökat sitt lilla hem till ett helt palats med väv. Och det gillar jag inte riktigt. Undrar bara hur kaxig man törs vara mot honom?? Kanske blir det jag som flyttar...


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Fru Sessan

Spindlar är ju inte så trevliga... =(

2009-08-18 @ 21:33:58
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0