Torsdag 9 april - Feber

Det är inte riktigt samma sak..
Idag vaknade jag före V för en gångs skull. Halv åtta. Jag klev upp (tänkte att han vaknar då, för det brukar han göra) men han rörde inte en fena.. "nehe" tänkte jag och gjorde i ordning lite kaffe åt mig själv, "nu då?? - Neheee..." Då gick jag och ställde mig i duschen, "nu måste han ju vaknat" tänkte jag, men klädde på mig ganska lugnt. Gick till sovrummet för att se att V låg kvar i samma pose som när jag vaknade.. jag blir ju orolig när han gör såhär!! Jag strök honom lätt över huvudet, och OJ OJ, jag tror jag fick brännskador på fingrarna!! Han var het som en panna. Stackarn.. han har ju aldrig haft feber förr (han hade feber när han kom till världen, men det gills inte nu).
Första tempen jag tog på honom visade 38,7 grader, sen tog jag en, ungefär en timme senare som visade 38,3 grader. Naiv som jag är trodde jag att det bara var en tillfällig feber, men ack vad jag bedrog mig. Febern gick ner på förmiddagen, men nu när jag lade han vid sju visade tempen på 38,9.. inte är det väl farligt eller?? Någon som vet (själv har jag packat ner alla mina nördböcker i flyttlådor!!! Typiskt.)???
Jag har för mig att jag läste någonstanns att barn under 6 månader ska ha så lite feber som möjligt, eftersom de inte har immunförsvar själva än, men att barn över 6 månader ska ha feber när de får det. Att man inte ska mota bort det.. har väl nått med nått vettigt att göra. BLAHAA BLAHAA..
Han är ju jätte-glad i alla fall, hela tiden. Och lite mer kramig (men det gör ingenting).
Det var ett ex till mig som hade barn (jag nämner inga namn) som sa en gång:
"Det finns inget så underbart som barn med feber. De
blir så otroligt hängivna och kramiga, och det är
underbart..
"
- "Blaha, blahaa" tänkte jag. Oj oj, nu måste jag erkänna att han hade rätt *oops*

Imorgon kommer Ålandsfolk hit. I helgen ska jag flytta på mig. Det ska bli så förbannat skoj. Jag saknar er såååå!!!


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Josefine

Absolut ingen fara så länge det inte går över 40 å håller i sig där. Viktigt bara att ge vätska. Har ju som sagt inga egna ungar men.... ;)

2009-04-09 @ 21:01:17
Postat av: maliiiiiiiiiin

precis mkt att dricka o vila, man bör ju ha koll så v då i detta fall inte blir för slö...mer än vanligt när man är sjuk...ja ringer alltid jour centralen om ja e osäker, elle mamma då:)

kram

2009-04-12 @ 13:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0