Torsdag 2 april - Fantaaastico

Min underbara dag.
Det har vart sol idag över min stad, över oss, över mig. Jag har mått som ett solsken hela dagen. Förutom när jag skulle till att skjutsa V till syrran i förmiddags. Jag MÅSTE BARA BERÄTTA DET HÄR!!! Vi gick där i solen och lallade som glada fåglar, V och jag, som vanligt. Fast idag kände jag att det var en extra bra dag. Av någon anledning blev V lite otålig när jag satte honom i bilbarnstolen, så för att få honom på andra tankar gav jag honom min nyckelknippa (hem-, bil- och morsans husnyckel) under tiden som jag skulle gå runt till förar sidan. När jag tagit två steg runt bilen, hörde jag hur bilen gick i lås.. shit shit shit.. "NO PANIC" många tankar gick genom mitt huvud. T.ex att morsan har reservnyckeln till bilen, å hon är på jobb.. att jag inte har pengar på mobilen, så jag kan inte ringa nånstans, jag kommer inte in i lägenheten för att ringa nån och att solen gastar och det är VARMT i bilen.. Fast innom loppet av några sekunder klickade det till igen och jag drog tag i första bästa dörr. Jag har aldrig vart så nära på att bajsa på mig förut! I värsta fall är det ju bara att krossa en ruta, men det är inte det första Mukkis tänker i en sån här situation *skrattar såhär i efterhand*  
När jag lämnat V hos syster åkte jag till dagens höjdpunkt: Köpa tapeter till lägenheten. Inte nog med det, men försäljaren var hur mysig som hellst. Han försökte spela viktig först, men då sa jag åt honom att jag inte kände för den där attityden och han förvandlades till en nallebjörn. Jag tror han hette Johan. Vi pratade om allt som jag inte viste om tapetsering (vilket är allt!!) och han kändes trygg (säkert är han upptagen) och flirtandet tog fart. Sen tänker jag inte berätta mer om den saken, för det blir säkert bara fel. Jag åkte därifrån med mina, sammanlagt

  • 19 rullar tapet
  • 10 liter takfärg
  • tapetklister (...under mina skor, du är så mycket vackrare än vad du tror)
  • rollrar
  • tejp..

Sen måste ju arbetarna ha lite godis, så jag köpte en back med lättöl och massa kaffe *hoppas de blir nöjda och gör ett bra jobb* För det var det de ville ha.
Sen åkte jag för att hämta V. Han hade varit en ängel sa syster. Han tog tre steg utan att någon höll i honom, eller han höll i något!!!
And then!! For hem till mamma för att basta lite. Samtidigt (inte som jag basta dock) träffade vi Simon och Nattis en sväng. Fick en bok av mamma som antagligen kommer bli min andra Bibel "Somna själv, hur barn lär sig sova hela natten". Tack mamma!!

(Jag skulle egentligen lagt upp bilder på den nya lägenheten idag, men när jag kom dit så upptäckte jag att minneskortet var hemma. Så det får bli en annan dag. Tänkte ta före och efter bilder).

Over And Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0