Torsdag 16 april - Sjukling

Här sitter jag och petar i mig Finrexin..
Jag såg en video med Akon i morse. Det är roligt hur man uppfattar artister, beroende på hur mycket man vet om dem och vart man befinner sig. När jag började lyssna på Akon var jag i Brasilien. Då fick jag bilden av en mörk man i surfshorts som var väldigt cool. Den bilden har levt med mig sen dess. När jag såg videon i morse insåg jag att han inte alls är den jag trodde. Säkert har han surfarshorts ibland, men det sista jag trodde mig se honom i var KOSTYM!! Men han är ju för jävla bra, karln ändå.
Det är lite annorlunda att bo här. Känns som man inte riktigt har några rutiner. V är den enda rutin jag har, men vad gör man i en lägenhet som är stor?? Det känns lite fel att sitta framför datorn också, med tanke på att så mycket borde fixas. Jag undrar om jag gör rätt.. Man har ju sina "rundor" som man gör i ett hem. Jag vet bara inte hur min runda skulle se ut, men det ger sig nog snart.
V har varit lite gnällig de här dagarna när vi bott här och väldigt mammig. Antar att han också har lite svårt att finna sig till ro här. Fast han sover bra (förutom i natt, då han vaknade vid ett och somnade om vid två). Jag känner mig allt lite vilsen.
Lägenheten på havstena står och gapar med sin tomhet. Jag var dit igår och dammsög upp alla dammelefanter som samlats där på tre år.. herre gud vad det kan se ut. Och vad liten den var (lägenheten alltså) plöstsligt. Det kändes roligt att vara där, nu när den var tom. Fast jag insåg ju ganska snabbt att det finns en hel del att göra, innan nästa kan flytta in vid månadsskiftet. Ska fråga E om han inte kan ha V över dagen på lördag, så jag får städa och göra fint där i fred. Känns som man vill få ett avslut på det här nu.
Våren verkar vara på ingång på allvar nu. Kommer det mer snö, åker jag till Huruburuburu, men man var nog för snabb på att klä av sig igen. För här sitter jag med ett glas Finrexin, som ska göra mirakel och bota min dumhet (förkylning). Snor och skallebank går bort!! HÅRT!! 
Min gode vän Palm lärde mig häromsistens att FTW, betyder For The Win på datanörd-språk. Alltså, någonting bra. Jag kan ju inte alla dessa förkortningar, så när jag får ett dilemma, frågar jag Palm (he's tha man). Såå härom dagen fick jag syn på ännu en förkortning: FTL. Och jag gissar på att det betyder For The Loos. Är det riktigt??


Over And Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0