Måndag 20 april - Grattis

Grattis till min gamla katt, Lasse, som fyller 14 år idag, typ.

Jag-vill-ha lista
- Ett skrivbord (så jag slipper sitta kut-ryggad vid datorn).
- En cykel (så jag kan åka till ställen och få en trevlig upplevelse utan att behöva skräpa ner naturen).
- Tavel-lister (så jag kan få upp tavlor på väggarna, och det verkar ju vara det hotta detet nu ändå).
- Lampor och ljus-hållare till min hall (så det slipper va så mörkt, sen lovade jag Matte att ha bytt ut mina fula lampor som är där nu, till nästa gång han kommer).
- Vitrinskåp (dit jag kan sätta mina glas som jag ändå inte använder!! Det är väl ganska ute med vitrinskåp, men jag vill ändå ha ett!).
- Ett nytt dusch munstycke (för det jag har pekar strålarna åt hundra olika håll, så även om jag har drapperi så blir det blött överallt).
Sen skulle jag vara ganska lycklig, för tillfället.

V har lagt till med en vakna-på-natten hobby igen. Det var femte natten nu i rad som han  vaknar och reser sig och krånglar. Har någon ett gott råd?? Pratade med BVC sköterskan och hon trodde att det berodde på att han nu fattat att han bor här och känner sig lite "ny". Han är ganska mammig också, men hon sa att jag med gott samvete kan plocka upp honom i min säng, i alla fall i en vecka till, så han känner sig trygg sen.
Han somnar i sin säng utan problem på kvällen, men det är det här uppvaknandet på natten som stör. Fast det är en övergående fas. Det går säkert över!

Over And Out



Kommentarer
Postat av: Anka

Hej! Jag tycker vi tar och fixar lite på listan snart ;) Och jag har funderat på detta i hallen. undrar om de inte är snyggare med bara ha tavlor inga lister.

Och Vitrinskåp är snyggt de tycker jag verkligen du skulle ta och skaffa. puss puss

2009-04-21 @ 08:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0