Fredag 24 april - 8 månader till julafton.. ash då!

Hur ska jag börja det här då?
Det har inte hänt så mycket, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Jag har i alla fall inte skaffat mig någon dator-rutin, vilket ni säkert har märkt.. Ibland går det dagar då jag inte ens startar datorn. För ibland tycker jag inte att det är värt, eftersom V sover ca 40 minuter på förmiddagen, och på eftermiddagen är jag oftast inte ens hemma. Mamma har vart här ganska mycket. Hon har vart sjukskriven den här veckan, så hon har samlat lite kraft vid mitt köksbord och med promenader.
I natt vart jag så stålt över min lille hjälte, så jag kunde ju inten sluta pussa på honom. Istället för att vakna och grina vid halv tolv, så vaknade han inte förrän tre!!! Jag vet - det är katastrof att jag lyfter över honom, men det är ju en klar förbättring, och jag tar nya tag nästa vecka, då han kommer tillbaka från sin pappa. Då är jag redo och stridslysten. Jag har bett E att rätta till hans betéende (Villes alltså), för jag känner att mina rutiner är helt fucked up nu.. inget fungerar längre. Det är knappt så V somnar själv ens. Det som var det första jag rutade in i hans liv när han var NYFÖDD!! Och E var bra på att fixa det där sist, så jag räknar med honom nu *ler* Jag har även börjat pott-träna V lite smått. Inte mer än att han sitter på pottan en liten stund mellan blöjbytena. Det har inte hänt något i pottan än (förutom härom dagen då det kom en liiiiiten liiiiiten liiiiten *visar mellan tummen och pekfingret* bajsplutt, men jag vet inte om jag räknar det riktigt, men den hamnade ju i pottan i alla fall), men han vet att den ska sittas på. Han är så duktig!

Villes potta

Mickan, Simon och Youshi var hit häromdagen och kikade in mitt crib. Det var ju roligt att även de som bor i innerstan hittar ut till förorten *ler*  Det var helt trevligt och Y var fortfarande såååå liten.
Jag har blivit ett inredningsfreak! Fast jag har inga saker att inreda med, och det går mig lite på nerverna. Jag har massa planer och idéer, men till mina idéer behövs prylar (se min jag vill ha lista)!!!! Fast en sak har jag ju nästan redan rott i land... Vi skickade ju in mina senapsgula köksluckor för omlackering för ca tre veckor sen, men de har inte kommit tillbaka. Så mitt kök står fortfarande och gapar. Det känns hemskt och jag längtar såå till att de kommer. Nu sa de sist att de kommer nästa vecka (vilket de sagt om varje vecka i två veckor). Jag blir så sur, när man betalar massa pengar för att få ett jobb gjort och så blir det inte av.. man borde väl få pruta på priset eller?? Det är ju en seriös firma som ska göra det. Säger de att det tar en vecka, så ska de väl bannimig vara klara till dess?!!!?? Eller har jag missat nått? Bor vi i Spanien eller?? Äh!! 
I helgen är jag alltså barnledig. Så ska till Havstena och städa det sista. Ska ta med stereon den här gången! Det blir så mycket roligare att städa då. Och mäklarn sa att badrummet var det viktigaste, för hon som ska flytta in ändå ska renovera (bra där!!!). På torsdag lämnar jag över nycklarna. Skönt att bli av med skiten!!!!
Och på lördag kväll tänkte Anka och jag gå för att bowla lite. - Bered dig på en match som inte liknar nått!! HAHA, fast jag är så urdålig, men det är förbannat kul. Och det ska bli trevligt. Sen får vi se vad kvällen leder till.

Är min blogg tråkig om jag inte lägger ut bilder???


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-24 @ 10:11:33
URL: http://mikelina.blogg.se/
Postat av: Mickan

tycker du fortfarande hon är liten ? hon blir ju större och större för var dag som går.

angående dina köksluckor så tycker jag att du ska skälla skiten ur dom och inte betala full pris ! är dom ett seriöst företag och har lovat någonting så ska dom ju hålla det också ! !



är en blogg tråkig utan bilder ? då är ju min skit tråkig.. åhh, appråpå skit så kan du lägga upp en bild på Villes potta (helst utan innehåll)..



kram kram

2009-04-24 @ 10:14:10
URL: http://mikelina.blogg.se/
Postat av: Ehlin

Hi hi hi, tack för att du skriver!!

Ang bilder, så för mej som aldrig ser er borde mitt krav vara bilder, men jag nöjer mej med pottan och vissa mms jag tigger till mej ibland!!!

Köksluckorna tycker jag du ska ringa och klaga på, plus skriva klart och tydligt vilket "seriöst" bolag de e!!

Lycka till på Bowlingen!!!

Pussar

2009-04-24 @ 10:43:41
Postat av: Anka

Räkna med stor stryk imorn :P

Och inredning kommer ju. eller hur :)



Puss puss

2009-04-24 @ 11:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0