Onsdag 22 oktober - Åland dag whatever

Ge honom knäckebröd för faaan!!!
Nu fick jag order om att blogga, eftersom jag inte gjort det på TRE DAGAR!!!
- Jag tar V, bara du bloggar lite!!!! //Höder
Vi har det förbannat bra här på Åland. Jag måste säga att jag åter är kär, i ön alltså (kanske jag är kär i nån person också, men det känns som lite småpotatis i gämförelse med den här holmen). På tal om potatis så gav vi V potatis häromdagen, och oj oj vilken reaktion det blev: Host, kräk, stön, röda ögon, se mer lessen ut då!!! Följande dag gick dock lite bättre. Banan gick bättre igår kväll.
Det som är jobbigt med den här ön är att det är jättedyrt och jätteblåsigt, jätte kallt och jätte bra. Allting är alltid JÄTTE, aldrig som svensken säger: LAGOM.
Igår var jag ute och gick runt Svibyviken (tar ca en timme) och mitt under gången började det sjukblåsa och regna så det tog säkert 67 minuter istället, mycket trevligt att vara ute å gå då!!! Höder hade hand om V vilket gick riktigt bra. Jag får längre inte ha honom i fred, för är jag ute och träffar någon kompis en dag, så får jag ett mess efter ca tre timmar där det står: Nää, nu har ni vart ute för länge, när kommer du hem med min/vår bebis??!  Det är kul att vara uppskattad i alla fall, även om det mest är V de är ute efter HAHA.
Varje dag är den andra lik här, och ibland inte. Vi träffar folk (Mappe, Bettan, Machie, Ebba, Tuula.. fler blir det väl), är ute och går (ibland, och ibland inte) och äter middagar ihop. Vi är som en stor familj här känns det som. Det är skönt som fan!! Något som alltid är sig likt är Matte, han vill ha sitt knäckebröd till maten och får det INTE. Höder har fått för sig att knäckebröd är farligt och det får man endast äta till lunch.. men de där chokladbitarna på kvällen är helt ok (?????). Ja ja, det är deras smågnabb det *ler*
"Å knäckebröd då??" Jag tycker lite synd om Matte när han inte får sitt knäckebröd, men det vågar jag inte säga högt (så nu vet du det Höder). HAHA!!
Vi har det bra, faktiskt riktigt bra. Synd bara att folk hemma vill ha hem sina söner och bilar så vi måste åka hem på fredag.. annars skulle jag bli kvar en vecka, månad till.. haha, det är ingen som saknar mig än *ironi*
V vänder sig hela tiden och skrattar och gnager på allt! Jag tror, men hoppas inte, att det är tand på gång nu också.. kan ungen hålla sig till att göra EN SAK I TAGET eller?? Han är ju ändå karl.. men han har väl inte fattat det där än.

Over And Out!!!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hej skövde... :)

asså jag min klåp, vet inte var ditt telefonnummer är... suck suck, men har haft jättebråttom de två senaste dagarna så jag e helt slut! Men vad säger du om en fika vid typ halv fyra imorgon på stan???



Puss o Kram

2008-10-22 @ 13:31:08
URL: http://www.bloggen.fi/Cara_Mia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0