Fredag 17 oktober - Åland dag 2

Nå ja, vi gör ju inte så mycket..
Men det gör inte så mycket. Jag tycker det är skönt jag. Har börjat svänga med dialekten nu igen *and I hate it* men jag kan inte rå för det!! Jag låter som en ålännings-wannabe. Det är urtöntigt, jag vet, men please, don't hate me..
V å jag tog dagen till ära en promenad in till Mariehamn för att träffa vännen Machie. Jag skakar ganska mycket på huvudet när jag tänker på Machie, men hon vet varför, och det är pga rökandet.. jag blir så ledsen bara av att se en mamma röka i närheten av sitt barn.. V betedde sig exemplariskt, som vanligt och vi fick även träffa hennes Nilo (7 veckor gammal). Nilo är ju lite över sex kilo, men det kändes ändå som en liten skrutt gämfört med V som är stora biffen. Vi gick omkring i stan, gick till hamnen, in på Adlon för att träffa Anet, men hon var inte där.. och sen blev V hungrig så vi gick till stan igen för att ge föda åt karln och själva döda vår egen koffein abstinens!!
Jag vet att det är många som undrar hur länge jag stannar här på holmen. Och jag ska befria er från ert lidande och avslöja att: JAG VET INTE NÄR JAG FAR HEM!! Jag har inget speciellt att komma hem till. Katten mår bra hos mamma och pappa och min lägenhet står nog kvar när vi kommer hem. Det skulle väl vara att E börjar sakna sin son extra, men han hinner nog se han!!! Så jag blir nog här ett tag. Inte flera veckor, men några dagar mer än jag tänkte.. Eller fram till dess att Malin och Matte kastar ut oss (vilket jag gissar lär dröja). Så nu vet ni nyfnikna det!! Jag tycker det är ganska charmigt på den här ön. Även om det regnar hela tiden. Och jag gillar de flesta på den också.

Over And Out!

Kommentarer
Postat av: Mr ål

int ska du skäms för de int. sku int skäms för de jag int.

2008-10-20 @ 10:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0