Tisdag 11 november - In the heat of the night.

Jag tänker spinna vidare på gårdagens inlägg.
Jag förstår inte dagens skönhetsideal. Och jag förbannar Twiggy som startade det här idealet på (var det??) 1960-talet. Innan Twiggy upptäcktes hos sin frisör när hon var 16 bast var idealet (kanske inte såå mycket bättre men..) timglasfigur. Med vilket menar stora tuttar och höfter. Man fick i alla fall ha former. Twiggy var spinkig, hade inga bröst och en kort pojkfrisyr. 
"Twiggy skapade bantningshysteri i världen och alla ville se ut som henne. Modeskapare började att skapa kläder efter kroppar som Twiggys och plötsligt var det inte längre okej att ha kurvor."
Bra där!! Vilken förebild du är!!

TWIGGY


Kanske är det lite på väg tillbaka med mulliga tjejer, men det syns inte!! Och VARFÖR ska det heta MULLIG!!?? Så fort man inte ser ut som Twiggy eller Victoria Beckham (nee, jag gillar inte henne!!).
Jag undrar vad ni killar tycker om det här? Är det nån karl som läser den här fantastiska bloggen?? Skriv en kommentar om hur ni vill att brudar ska se ut, tack. För jag vet inte längre. Jag vet att det är ett uttjatat ämne det här, men så länge det upprör, så är det aktuellt, eller hur?
De flesta jag har pratat med säger att de inte bryr sig om utséendet, men det måste väl vara lite bull ändå? Klart man vill ha en fin kropp att ta på. Sen, vad är en fin kropp då? Jag skulle säga ur min bisexuella synvinkel, en "nått-att-ta-i" kropp, inte för mycket floffa-floffa (citat Lennart), men fast! Inte skulle jag vilja ligga och ta på ett benrangel heller!! Det gäller väl killar också. Inte vill man vara rädd att ha sönder den man sover bredvid. 

Idealet???
VA?


Jaa, jag vet inte. Kommer vi någonsin bli nöjda med våra kroppar. Eller ACCEPTERADE? Förlåt oss för att vi tycker om att äta gott, och ta en söndagspromenad. 
Alla i världen är inte modeller, måste vi då se ut som en?!?
Och varför bryr vi oss?
Mår vi så dåligt? Jaa, tydligen då.

Marilyn


Vad är våra problem idag? Det är rent ut sagt SJUKT! Vi blir sjuka i alla fall. I vårt tänkande, jag tycker det är patetiskt alltihop som har med idealet att göra idag. Trådsmala brudar som äter ett salladsblad och kokain.. det är så vi ska vara.
Idealet säger ju att man ska plocka ut sina barn ur magen i 6:e månaden, för att man ska slippa bristningar.. fy satan vad upprörd jag blir!!!

Tack tjejer!!





Over And Out!!

Kommentarer
Postat av: mackie

ja fy fan, ja håller me dej me de här sk idealet ...

en normal för mej är jämt fördelat fett över hela kroppen me den där lilla bulan på magen du vet va ja menar och kurvor helt enkelt´. men som du säger. idag ska man tydligen va 170 lång o väga 40 kg för o va normal idag... helt f*ing INSANE!!!!!!

Mat e gott, godis är gott, chips och dipp är gott o ingen kan säga nått annat så varför ska man utsätta sej själv för att inte ta del i de goda ? :) o lagom motion är bra...de ska finnas lite o ta på! gaaah, håller me dej me allt de här me idealet helt enkelt.man blir så frustrerad

Själv har man hängbuk o bristningar o tio kg över men man har ju vänta barn för tusan så va gör de om 100 år? :)man ha ju fått de finaste man kan få i livet :)

2008-11-11 @ 11:08:20
URL: http://mackienilo.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Som "karl" ska jag försöka beskriva idealet som gäller. För mig!



Det sitter inte i kroppen. Det sitter i känsla för humor, kommunikation, kroppspråk och HUMOR! :)



Du är en idealisk tjej vetuva? ;)

2008-11-11 @ 15:59:33
URL: http://wolmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0