Torsdag 6 november - Okej då!!

They say that the cool is all over me!!
Jag vet att jag varit lat, har haft för mycket att tänka på för att orka skriva ner allt här, föresten borde det inte skrivas ner här heller. Fast jag kanske förlorat läsare för att jag vart inaktiv??
COME BACK!!
I*LL WHRITE!!
Mycket har hänt, fast ändå ingenting. Kanske borde jag ändra kost, eftersom mitt humör svänger från höger till vänster på en millisekund nuför tiden.. eller beror det på min hormonspiral? Hmm... inget jag tänker diskutera i alla fall.
Jag saknar Åland, och hoppas kunna åka tillbaka snart.
E å jag tog upp och diskuterade det här med kost och mat för barn (framförallt) idag. Det blev ett nedra liv, och jag försökte hålla min. Jag är ju inte den bästa på att hålla mig allvarlig även om allt jag säger är blodigt allvar, när jag diskuterar. Utan börjar plötsligt skratta hysteriskt, för att senare bara strunta i det och bli frustrerad över att mina ord inte bara tokpenetrerade åhörarens hjärna med tankar. Jag vet inte om jag vinner så mycket respekt genom att göra så (skulle inte tro det va??) men jag tänker i alla fall leva som jag lärt.
Bara diskusionen om fruktyoghurt vs naturell yoghurt med frukt i, verkade balla ur. "Ska han inte få äta NÅTT GOTT eller??" undrade stackars E. Själva poängen som herr E missade var att DET FAKTISKT ÄR GOTT. Bara för att han kanske tagit på sig lite väl osunda vanor (jag säger INTE att jag är världens svar på nyttig människa å att jag aldrig äter nått med socker i. Jag åt choklad senast igår!!) och eventuellt tappat smaklökarna på vägen, behöver man inte vänja barn vid att allt ska smaka SÖTT. Vad är idén med det?? Och jag tycker faktiskt att barn får i sig för mycket socker idag. Har någon tittat på dem, barnen alltså?? Gör det!! Barn går ju och dricker juice och saft (!!!) ur sina pipmuggar, istället för vatten. Det är inte undra på att de är dampiga. Och jag tänker då inte ha en sån unge. Jag tror att barn har nog med energi även utan det där sockret. Man gör både barnen och sig själv en björntjänst genom att vänja dem vid sötsaker. Man behöver inte framkalla ett behov som inte finns!!


Sugar-baby-love!!!



Sen hur jag ska få Villes far att förstå det här är mitt nästa uppdrag *ler*
Barn är inte färdigprogramerade
databurkar som inte går att ändra
på. Det är vår uppgift att forma dem
till det vi vill!!



Å dagens bild på världens underbaraste bebis!!

Min underbara Ville.



Over And Out

Kommentarer
Postat av: Anka

Hej gum! Jag håller med dig helt på mat biten, varför ge barn massa onyttigheter när de inte enst vet vad socker och konserveringsmedel och skit smakar. Utan får ist nyttig mat som inte allt är svår lagad. Massa kram och pusss

2008-11-07 @ 11:01:54
Postat av: Ehlin

Hejsan söt!!! Håller med dej ang allt du skrev, du e en mkt smart tjej lr ja Kvinna!!! Måste bara få säga: Guuuud va stor och guuuuuuud så söt Ville är!!! längtar tills man får se honom Live!!! Puss på er båda!!!

2008-11-07 @ 16:27:16
Postat av: sandy

Helt rätt maria! Rätta takter! Kollade en dokumentär där vissa amerikaner börjat mata sina 9 månaders bebisar med cocacola, vilket gjort dem beroende för livet. Helt sjukt! miljoner pussar till dig o villee =)

2008-11-07 @ 16:51:27
URL: http://sandibandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0