Torsdag 20 november - Jag 25,5 idag!

Resumé
Gert Fylking och Rix Morron Zoo hade besök av Färjan-Håkan idag. Jag måste säga att jag ändrade min bild av Håkan lite idag. För när man ser på "färjan" är han en SÅN NÖRD!! Och folk jag jobbat med på Cinderella säger att han är det. Fast jag tror på det där, skaffa en egen uppfattning! Nu träffar jag ju inte Håkan, men jag kunde se han ur en annan synvinkel. Man får ta hans blåsthet med ett kilo salt bara. Han var ju med i "baren" för x år sen, och tydligen var det tack vare Gert han kom med. "Hej, jag är blåst, får jag vara med?" hade han sagt. Snacka om att kunna driva med sig själv. Han vet ju tydligen om att han är en idiot. Jag höll på att skratta på mig när han satt där i studion i morse. Och ett gott skratt förlänger livet. Jag kommer leva länge!!!
Under intervjun berättade Gert att han känner en av kaptenerna på färjan som går mellan Kapellskär och Mariehamn (Karlsson). Det var så man började sakna sitt jobb - igen!! När han pratade om Ålandsfärjan (eller ja, han nämnde bara kapten Karlsson ioförsig, men i mitt huvud pratade han om Ålandsfärjan) växte ett léende i mitt ansikte!!

Morfar fyller år idag!! Vilket måste uppmärksammas!
 
ONNEA SYNTYMÄPÄIVÄN JOHDOSTA, VAARI!!
Minä rakastan sinua tosi paljon, että vaan tiedät.



Åland
Åland, Åland, vad är det med dig? Du är en urtråkig holme som knappt syns på världskartan! Du är värdelös, som en parasit på Finland. "Ge det åt svenskarna" säger de på fastlandet. Ditt folk är sitt eget och bara allmänt störiga (alla behöver inte ta åt sig, för dem jag gillar vet om det!!), men jag saknar dig. Jag kan inte släppa dig med mina tankar. Du förstör mina dagar med ditt vimmel. Tur att jag snart kommer till dig igen.
Är jag ett stort egoistiskt svin?
(22.11) Ibland tror jag faktiskt att jag är det. Fast är det fel att tänka på sig själv emellanåt? Vi skulle kommit fram till något bra, men istället vågade/orkade ingen ta upp det aktuella ämnet. Och jag tror väl inte att det blir av på söndag heller *världens största pust* Så det blev en timme i tystnad istället. Jag behöver bara höra det. Jag vill bara ha bekräftat, en gång för alla, att det inte blir som jag vill/inte vill - igen.. NO VOI HELEVETTI (!!!!!!!!!!!!) vad jobbigt det ska va å leva ibland.. det är ju så man blir deprimerad. GE MIG PROSAC (eller va fan det heter. Ursäkta, ni som är deprimerade på riktigt, jag vet att det är dumt att använda det här uttrycket när man faktiskt mår relativt bra..). Ge mig Åland, eller nått annat som får mig att skratta. Jag vill skratta hysteriskt, få ont i magen. Jag grät nästan när han for härifrån idag. Vad fan är det med mig? Jag vill ha resultat, och det är fort. Äsh, orka (som min syster skulle sagt)...
Och till råga på allt är man barnfri på lördag. Vad fan då för? Vad ska jag hitta på då? Någon som har ett förslag?? För jag minns inte vad jag gjorde innan. Jag minns inte hur det känns. Man var ut och söp skallen i små, små bitar, sen vaknade man med huvudvärk dagen efter och ångrar det man sa/gjorde/tänkte.. Jag minns vad jag höll på att göra straxt innan jag fick veta att jag väntade V. Och jag tänker INTE börja där jag startade då, det är ett som är säkert. Oh my God.. jag är nog bara trött.  

Var är min boxsäck när jag behöver den?




Over And Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0