Tisdag 25 november - Det funkar inte!!!

Nu är vi här, insnöade på holmen!!!
Syrran, Ville Och jag kom igår. Efter MÅNGA om och men. För jag gav syrran uppdraget att köra från Mariestad *flinar* Är inte alls missnöjd med hennes körsätt, men vädret överöste oss med snö. Och det kom inte bara LITE heller!! Oj oj, senast jag såg så mycket snö var 2004 i Rovaniemi. Synd bara att V är så liten och inte kan glädjas åt den fina snön nu när den äntligen är här, utan vrålar så fort han känner kallt mot sina rosröda kinder.. men det kommer en dag. Annars är han förkyld, och har härjat jävulen i natt med mig. Ja, ja, är man mamma så är man, och inte får man klaga heller!! Jag tycker bara synd om honom.. stackarn. Malin är så glad att vi äntligen kommit hit, och har tagit på sig fulla ansvar för V, även om han är förkyld och är irriterad mest hela tiden (nå nejdå, så illa är det inte).
Vi ska leka "halv åtta hos mig" här i veckan och syrran fixade fläskfilé från båten idag. Snällt av Matte att komma ut och hjälpa henne. Det blir så mycket billigare den vägen *ler* Han får nöja sig med knäckebröd, sa han. Tycker lite synd om Matte med.
Men vad ska jag laga imorgon?? Förslag på tre rätters någon?
Och jag har lyckats ganska bra med mitt "lev som Anna Skipper lär" nojs. De som bor i huset har ändrat från att äta sötningsmedel, till råsocker!! 1-0 till Skövde (de får väl tillhöra det Åländska laget då!!). Vad ska mitt nästa hittepå va?!
T9 systemet kan stava till "massförstörelsevapen" men inte till "världsfred".
Vem är det som ligger bakom T9:s rättstavningsprogram??
Jag lyckas fan alltid!!
Fast tänk om det kunde vara positivt någon gång.. lyckades göra syrran upprörd idag. Jag är ledsen för det, men det är hon som borde öppna ögonen och se vissa saker. Det är så ledsamt att se henne må dåligt.. och när jag vet vad/vem som orsakar det.. jag står bara och ser på. Ser henne försvinna.. hon är inte den systern hon en gång var.. och jag saknar henne!

Sen fick Ville en napp med
finska flaggan på idag!
Den var så fin.




Over And Out!




Kommentarer
Postat av: *SLC*

T9 kan även stava till negerfitta det tycker jag är ännu mer intressant :P

2008-11-25 @ 23:36:03
URL: http://www.vemfanvillbli65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0