Söndag 9 november - Fars dag

Grattis till alla pappor där ute!!
Till alla som är delaktiga i alla fall.
De som skiter i sina döttrar och söner,
kan ta sig där bak!!

Nyfikna grannar, där har vi det!!
Just för tillfället står det en ambulans utanför grannhuset. Från mitt vardagsrumsfönster ser jag hur gamla huvuden kikar ut från balkonger. Tittar ner. Har de aldrig sett en ambulans förut? Känner de ens människan de hämtar? Eller är det bara spännande att se? När snubben från 8:an "hoppade" i januari, var det minsann ingen som vågade se heller!!
När jag väntade V, undrade en tant som bor i mitt hus var fadern var, för "vi har aldrig sett honom". Jag hade ju bara tjejkompisar med hem. När jag var i vecka 41+6 dagar (typ) frågade tanten om jag faktiskt var själv. Vad skulle jag svara på det, nä jag är lesbisk och har gjort en provrörsbefruktning? Skulle tanten klara den sanningen? Vad fan har hon med det att göra??!!! Sitter de där i sitt kök och diskuterar mig? Varje gång jag kom med vagnen till huset, kom den här tanten ut (för hon tycker om att titta ut ur sitt köksfönster dagarna till ända på folk som kommer och går i huset) och skrek: "Jag måste se Ville!!!" (hon viste han hette Ville eftersom han vart med i någon extra tidning med lokaldelen en dag). Herre Gud, skräm gärna livet ur honom, tänkte jag men bara log, men läskiga TANT eller!! En gång sprang hon ikapp mig här utanför, drog tag i min axel, så den NÄSTAN for ur led, och sa: "OJ oj vad han växer!!" Jag vet inte hur det var med barn som föddes på 1700-talet, men JA, de växer nog i samma takt än idag!! "Ja, de brukar väl göra det.." svarade jag och ställde mig i hissen och pustade. Aldrig får man vara i fred heller.
Snart får jag väl erbjuda tanten en autograf!!
Sanningens ögonblick..
Vad är det för jävla idé? Frågorna är ju så jävla obvious. Inte behöver de där stackars personerna svara ens, för frågorna är så ledande. Det är ju "pinsamt" att bara bli utsatt för frågorna. Där sitter familj och vänner och vet svaret innan personen svarat. Det är ju bara pinsamt och blottande. Jag vet inte varför jag ens tittar på det, för det är sååå obvious. Det är patetiskt, sen han där programledarn.. vilken drama-maker. Han lär ju gotta sig mest!!
Ja ja, jag tänker ändå titta på det. Även om jag tycker det är löjligt. Man behöver ju inte anstränga hjärnan för det.




Over And Out!



Kommentarer
Postat av: Hanna

meh.. inser du inte det uppenbara? det är ju tanten som är lesbisk och ute efter dig. varför skulle hon annars ta varje chans att prata med dig och spana efter dig i fönstret? tycker du ska ge henne en chans..

2008-11-09 @ 19:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0