Måndag 10 november - Skönhets ideal

Jag vill se ut som en barbie docka, tack!!
X har snart en flickvän. Vi kallar henne för Y. Here's their story.
Y har under många, många år haft dåligt självförtroende. Inte konstigt med det skönhetsidealet vi lever i idag. X tycker om henne för den hon är (såklart, vem skulle han annars falla för??). Han blev kär i HENNE.
Men på sistonne allt eftersom de lärt känna varandra har hon börjat påstå sig vara tjock. (Jag brukar också säga att jag är fet, men jag gör inget åt min "fettma" så därför anser jag mig inte kunna klaga över det heller!!). Är inte det att nedvärdera X smak av brud?? De flesta tjejer idag är inte nöjda med sina kroppar, fast de flesta lär sig acceptera hur de är skapta och ser ut.
Vad jag sa åt X var att han inte ensam kan RÄDDA HENNE. Han har faktiskt andra saker att bry sig mer om. Och som han förklarade: "Det känns som jag ska bestiga ett berg, innan vi ens kan börja". Och så ska det ju inte vara. Ett förhållande ska vara ROLIGT, CHARMIGT & SEXIGT!!! Inte en kamp. Ingen blir intresserad av en tråkig och grå människa. Han måste ju sett nått vackert, attraktivt och spännande i henne. Något som han vill ha. Spelar man en roll innan man lär känna någon? Klart man inte berättar alla tråkigheter man vart med om vid första dejten!! Men som han sa mer: "Vad ska jag tro när jag frågar hur hon mår, och hon säger att hon mår bra?? Och hon egentligen mår dåligt. Det är ju som hon ljuger för mig."
Hon vill inte gå till någon utomstående och prata, för hon är rädd för vad de ska komma fram till, jag frågar mig VARFÖR INTE?? Hon har en dotter som hon älskar. Som dagarna till ända ser sin mamma göra saker. Barnet kommer snart få för sig att det här betéendet är normalt, och apa efter det. "För mamma gör så".  
Ska hon gå och beklaga sig till X resten av livet (för det är såå länge man i den här åldern, räknar med att vara tillsammans)?? Han VILL JU HJÄLPA henne, han är jättekär i henne!!! Samtidigt har han ett barn som ska få hans kärlek. Ska han ge till både Y och barnet och sig själv? Orkar han dra det lasset så har hon hittat sin traktor, MEN, ingen människa orkar leva så i längden. Någon kommer falla av förr eller senare. 
Har man barn måste man sätta dem i främsta rummet. Mår man dåligt som förälder, MÅSTE man ta tag i det. Man har inte tid att spela ego. För mår du dåligt, kommer barnen också må dåligt, förr eller senare!!!
(Fast det är min åsikt).

Barn gör inte som du säger,
barn gör som du gör.

Jag hoppas att det löser sig för de här två. För de verkar så bra tillsammans. Han mår bra av henne, när hon är glad. Klart han ska stötta henne, jag säger inte annat.
Jag håller på er!!!!

Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0