Onsdag 28 maj - Rökande föräldrar

Jag tänkte hoppa in på det här heta ämnet på en gång.
Jag är så förbannad å arg på alla småbarnsföräldrar, och blivande föräldrar som röker!! Jag förstår inte för allt i världen hur de tänker. "Joo, men varsågod unge, här får du lite nikotin å tjära i ditt lilla blodomlopp, som en bra början på ditt liv!!" Hur egoistiskt får man vara eller??!! Okej, jag vet att alla inte blir skadade (min egen mor rökte ju när hon väntade mig, och det är väl inga större fel på mig - TYST *ler*), men hur känns det sen OM ungen kommer ut med ett finger eller tå för lite, eller ett vanskapt ansikte (skulle man inte lite ångra sig då, då när det redan är för sent??).. det här är ju bara de "lättare" sakerna som kan hända, och de värre vet ni säkert redan om.. alltså, plötslig spädbarnsdöd (!!!!) har ni hört om det, har ni tänkt på begreppet, vad det innebär?? Tänk att ni väntat ert lilla mirakel i NIO MÅNADER (med allt vad förhoppningar och förväntningar innebär, planerande för barnkammaren, namnförslag, dop, ev gudföräldrar...), föder det, älskar det, ni är lyckliga.. så  plötsligt dör det i sömnen, för att DU rökte under graviditeten!! Hoppas du mår så jävla braaaa när du tänder nästa cigg. Jag skulle inte kunna tänka mig att ens TÄNDA en cigg i närheten av mitt barn, och speciellt inte när VI FORTFARANDE SITTER IHOP MED VARANDRA!!! Jag erkänner att jag haft en cigg i munnen, men den var inte tänd (som om jag vore Guds bästa barn då). Ååh, men jag förstår inte, och jag kommer antagligen inte förstå heller.
Jag kollade just på ett avsnitt av "unga mödrar" på femman, å där står en 20 årig tjej som är gravid i femte månaden å RÖKER å säger att hon inte KAN SLUTA. Å att hon utan dåligt samvete röker 15 cigg om dan!! Jag menar, tänker man inte på det lilla knytet man har i magen alls eller? När man fick reda på att man väntade barn, slutade man upp med att vara ego. Plötsligt fick man nått annat att tänka på. Jag vet att det är många som röker under graviditeten, men jag kan inte förstå dem.
Nu kom min lillasyster in i lägenheten, hon klädde av sig i hallen. - DET ÄR VARMT UTE, OKEJ!!!?
Over And Out.
Vecka 41
Vecka 41.. *pust å stön*
Jag är faktiskt inte såhär nöjd hela tiden, men vad gör man inte för kameran..
bjuder på den.

Kommentarer
Postat av: Annika

hej gumman! Du jag håller med dig sååå sjukt mycket. Kan inte fatta. Och jag tycker du har varit så grymt duktig att du bara sluta inget återfall. De är väl verkligen bevis på att mna kan sluta. För du hade ju rökt länge. pussar och kramar

2008-05-28 @ 15:11:00
Postat av: Lina

söt du va i den klänningen/tunikan!!=) o håller helt me dig, fattar inte hur man kan röka när man haR en guldklimp i magen!!!!!! *morrar på dem som gör d*
kram på er

2008-05-29 @ 10:21:26
Postat av: Carola

Jag håller helt med dig ang rökningen. Jag slutade också direkt då jag fick reda på att jag väntade Christian. Jag blev och är fortfarande jättesur o arg på min syster som rökte under sin graviditet och fortfarande röker (mycket). Men hade hon slutat mitt i eller i slutet av graviditeten så hade fostret/bebisen kunnat dö hade hon fått höra. :/ vet inte vad jag ska tro, men,men.
Saknar dig tjejen! Kram

2008-05-29 @ 10:46:51
Postat av: Anna

Du va ju grym när du slutade direkt med ciggen när du fick reda på att du va gravid.. e mäkta stolt över dig! va stor din mage e förresten"! hoppas att den snart vill ut bara för din skull.. ha de bra vännen puss

2008-06-02 @ 19:36:25
Postat av: Anna

Du va ju grym när du slutade direkt med ciggen när du fick reda på att du va gravid.. e mäkta stolt över dig! va stor din mage e förresten"! hoppas att den snart vill ut bara för din skull.. ha de bra vännen puss

2008-06-02 @ 19:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0