Onsdag 19 mars - Julfest i mars

Julfest i mars!
Ja, vem har sagt att man inte kan ha det? Det var hur kul som hellst, trots att man var den enda på hela festen som var nykter. Jag var protokollförare istället, och såg till att alla skandaler blev anteknade (dock blev det inga skandaler *ser sur ut*). Alla hade tomteluva på sig, och Höder och Bodil var riktigt seriösa med hela tomte-dräkter!! - Gud va söta ni var!! När Tallinks Romantica började synas för ingång gick vi ut hela ligan på deck för att vinka och önska GOD JUL. Jag undrar just vad de tänkte.. om de ens såg oss. Och ringdans runt granen och julklappsöppning hade vi. Drack glögg och hade trevligt.
En äkta julgran fanns, och levande musik framförd av Humle. Det dansades och stäldes till med Let's Dance tävling. Grattis Annelie och Joppe!! Inte dansade de så bra heller, men ROLIGT, det hade de *ler*
Annars då?? Jo, en helt HEMSK vecka på jobb.. Eckerö har vart på dock ( = vi får köra alla DERAS passagerare också). Och vad får man höra för kommentarer, morgon till kväll? "Jo, det ska du veta, att på Eckerö (!!) där behöver man minsann inte sitta två och en halv timme ombord, inte... den tar bara två timmar över." Som om jag inte viste det då, ditt miffo!! "På Eckerö får man förhandsboka bord i café!!" Som om de hade lika liten båt som vi då!! "Jo, det är så att vi brukar åka med ECKERÖ..." Jag skiter blanka fan i om ni åker med Stena Line!! Måste man säga det där ordet? Alla båtar MÅSTE på dock en gång om året. Det är inte mitt fel att ni inte kan ta en annan båt. JAG HATAR DEN DÄR JÄVLA BÅTEN!!! Fast inte nu längre *ler lite harmoniskt*, när den äntligen är i trafik igen. Funderade starkt på att skicka en ros till tidningen och skriva
"Tack så mycket för att ni är tillbaka, ECKERÖ.
Här får ni era kunder tillbaka!!"
Fast jag antar att våra pendlare och stammisar var likadana mot dem när Ålfen gick på grund.. - På tal om grundstötningen, så har man ju fått höra om det med. Vår kryssningsvärd (Humle) har lite ränder på sina axlar, och jag undrar om NÅGON, någonsin håller ordning på vem som har hur många, ombord på en båt, eller ett flyg.. men iallafall, så fick man höra: "Jahaa, står styrman och lastar?? Vi får se upp vid Kobbaklintar (är vi gick på grund i höstas)!! Som tur är vår kryssvärd rapp i käften och gav svar på tal: "Hurru, det spelar ingen roll om vi går på grund eller inte, för vi vet att vi klarar av det." KAXIGT VÄRRE!! Hejja Humle. Eller, "Jasså, ni har styrman att uppträda i café. Vi får se upp vid Kobbaklintar!!" Och Humle ger svar: "Det är inte vi som ska se upp vid Kobbaklintar, det är Kobbaklintar som får se upp för oss!!"
Jag tyckte det var så jävla bra sagt!! But that's just my åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0