Måndag 24 mars (Annandag Påsk)

Det var då helvete vad det ska klia överallt!! Jag tror jag är allergisk mot mina soffor!!
Jag var till min mormor och morfar tidigare idag. Vilket var en upplevelse i sig *ler* och det råkar det ju vara varje gång. När vi satt oss till rätta vid köksbordet (som alltid), sitter de å stirrar ut på grannens husbygge i en kvart, och diskuterar diverse "misstag" och hur de ser ut (de som arbetar), och "hur kan de jobba på en röd dag??" Ja, det är ju så man vill skratta. Att man har så lite att göra när man blir pensionär..
Och de ska lägga sig i allt man gör. "Inte behöver du köpa den där trean nu, du har det så bra där du bor nu. Vänta två år". - Sure, om man vill ha leksaker och annat störande mitt i vardagsrummet så.. å det jag inte han säga, eftersom de började diskutera över mitt huvud, var att jag bara ska SEEEEEE!!! Om det blir ett bra pris så tar jag det. "Du behöver inte slösa pengar på sånt nu heller... bla bla bla.." "Och oj då, det är en TJEJ där å jobbar på huset!!"
Men man älskar dem ändå. Trotts att morfar vann över mig i STICKET typ fem gånger. Inte är jag bitter över det heller. De är säkert söta när de sover *skrattar* och för det mesta är mormor och morfar de bästa i världen!
 
Ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0