Måndag 10 mars - Jag önskar att jag hade tålamod och ork att orka shoppa som hon!

Jag önskar att jag hade tålamod och ork att orka shoppa som hon!!
I lördags åkte Anka och jag till IKEA. Vi fick låna mammas kombi (för att få hem så mycket prylar som möjligt, så klart) och så spruttade vi iväg. Första stoppet var typ 500 m bort på Babyproffsen. Där skulle det hämtas startpaket. Och i samma veva köpte jag lite andra nödvändigheter.
Sen satte vi oss i bilen som åkte mot Jönköping!! Tadaa.. där pratade vi skit och mer skit, lyssnade på ballader (för vi kom ju inte på att man kunde byta skiva förrän på vägen hem).
Väl på IKEA gick vi direkt och tog en fika. MYCKET VÄLBEHÖVLIGT!! Sen började allvaret. "Du behöver det här, och det här och det där, sen det här..." Anka is tha shit! Hur sku jag klara mig utan henne, det var saker som hon plockade på mig som jag inte ens tänkt på att man behöver!
Nu finns det en spjällsäng hos mig (fortfarande i kartong, men vaddå?), så nu kan bebis få komma om den vill (eller ja, jag vill nog njuta av lugn och ro ett tag till, vid närmare eftertanke..).
Efter det otroligt roliga IKEA gick vi in på A6:an. Där blev det mer shopping. Det blev diverse kläder, till både mig och bebisen. Och nu börjar det kännas lite pirrigt att den faktiskt är på väg.
Tack Anka, jag hade en sån toppen dag. Fast jag var såå slut på kvällen sen *ler*


HUR DUM ÄR DU?

(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat.
(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat.
( ) du har gått in i en glasdörr.
(x) du har hoppat ur ett fordon som rör sig.
(x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta, och därmed fått folk att titta konstigt på dig.

summa: 4

( ) du har sprungit in i ett träd.
( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen.
(x) du testade precis om du klarade det.
( ) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat.
(x) ditt hår är/ har varit blont. (iaf slingat)
( ) folk har kallat dig långsam.

summa: 2

( ) du har råkat tända eld på nån sak ett flertal gånger.
(x) du har nån gång somnat på en lektion.
(x) du kan ibland berätta om nånting och sen plötsligt glömma bort vad det var du pratade om.
( ) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig.
(x) du använder dina fingrar när du ska räkna enkla mattetal.

summa: 3

( ) du har ätit en insekt utan tvång när jag var liten/mindre.
( ) du gör detta testet när du borde göra nånting viktigt.
( ) du har satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka.
(x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan.

summa: 1

(x) du råkar göra sönder väldigt många saker.
(x) du har trillat av stolen då den stått helt still.
( ) du använder ordet ''eh'' väldigt många gånger om dagen.

summa: 2

(18 eller mindre betyder att du inte är dum)

summa: 12




Ååh, min lille, lille kusin, Simon! Han är så duktig. Han är lika grymme-Lars som jag, lyckas få fast tjänst redan på första seriösa jobbet =) Han ringde mig just och berättade att han skulle anställas på 85% resten av året, å efter ett halvår får man fast tjänst!!! KAN va ett litet missförstånd där (så vi tar inte ut nått i förskott) men kan man låta bli att festa nu eller?? (Jag ska ta en kopp te dock).
YOU GO COUSIN!!!!
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0