Söndag 6 juli - Nu tänker jag störa mig igen!!

Vad är det med mina morföräldrar??
Idag har jag vart hos min mormor och morfar och hälsat på, mamma var med också, och det kändes ganska ballt att vara FYRA GENERATIONER i ett och samma vardagsrum. Och till mitt störmomentum → Mamma och jag har tjaffsat i bilen (för ovanlighetens skull) om hur mormor kommer klaga över att vi aldrig kommer och hälsar på (för istället för att uppskatta att vi för en gångs skull kommer, så ska det klagas på att vi är där SÅ SÄLLAN!). Någon som känner igen detta fenomen?? Och så fort man kliver innanför dörren så hör man: "Men lille vän, har de satt en trasig dräkt på dig?"  (bodyn som V hade på sig hade ett hål i tån, men jag ansåg att ingen skulle av detta, men uppenbarligen var det viktigt att anmärka på!). Och "inte vill du sitta i den där stolen, det kan inte vara nyttigt.. du vill komma upp där ur." Och bara för att jävlas, så låter jag V sitta där lite längre än jag från början tänkt.. (förlåt Ville).
Efter många om och men blev kaffet klart och de 100 sorters kakorna togs fram *ler* för av någon anledning ska gamlingar alltid ha MASSA kakor till kaffet. Är det mindre än fyra sorter, så är det jätte genant för dem!! Jag gråter iaf inte över 100 sorters kakor, då jag tycker om kakor *skrattar*
Jag bar in V till deras säng. Han var trött och somnade på en gång.
En sak ska folk ha klart för sig, jag är INTE en sån mamma som går till barnet för minsta lilla ljud det för. V "pratar" och stönar i sömnen, inte går man dit förrän man hör att skriket är ansträngt heller!! Jag ser inte varför man sku göra det.. men det är något som min kära mormor fått för sig att jag gör.
"Jaa, med dig som mamma så är han väl van vid att bli lyft så fort han gör ett ljud" säger hon, och jag blir bara å gapa. Vart har hon fått det ifrån?? "Ja, du tål inte att höra honom skrika." Men HALLÅ?? Har du sett mig tillsammans med V, eller?? Och VARFÖR hitta på sånt?? Jag vet att de är gamla och gaggiga, men varför??
Näe, nu orkar jag inte störa mig mer, för nu kom Hasselpatrasket och jag ska va lite social!
Over And Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0