Torsdag 24 januari - Rasist mot mitt eget hemland??

MVC idag!
Idag har jag vart till MVC. Då fick jag för första gången höra bebisens hjärtslag!! Vilken känsla.. oj oj, den går nog inte att beskriva.. det var helt underbart. Sen fick jag massa papper med mig hem (som sist).. oj, hur ska jag klara att hålla ordning på alla?? Jag är ju inte direkt känd för att hålla bra reda på mina saker..
Kanske man lär sig nångång.
Det är helt fantastiskt att vara gravid. Jag känner bebisen rör sig och har fest där inne i min mage. Trots att den bara är 20cm och väger ynka 700g. Det där med att dela med sig med någon.. ja, vist vore det roligt, men jag känner inte att jag har nått behov av det. Jag har mina vänner som ställer upp när jag vill! Och det är guld värt för mig. Och min barnmorska, Susanne, ska ha all cred som går att få alltså. Hon är så rak och ärlig och jag känner sånt förtroende för henne. Hon passar verkligen för det jobb hon har!!


Är jag rasist mot mitt eget hemland??
Ja, det verkar inte bättre. För varje gång det går DÅLIGT för Sverige (i någon sport) känner jag lycka. Som nyss vann Tyskland över Sverige i handbollen. Och ingen var lyckligare än jag. Jag stod i köket och gjorde kvällsmat när jag hörde hur det blev tyst i vardagsrummet (där TVn står). "Betyder den här tystnaden att Tyskland vann??" YES IT DID!
Jag kan inte förstå den här hysterin i att framställa Sverige som bäst i världen på ALLT! Varför måste man vara bäst på allt?? Inte undra på att ungar har prestationsångest idag!! Man hör på radio och i TV hur fantastiska svenskarna är på diverse sport. Det spelar ingen roll om Sverige kommer 45:a i kulstötning, DE KÄMPADE JU SÅÅÅ BRAAA. Åååh, det är sånt jag orkar störa mig på.
Men jag har ett praktexempel.
Det var nog skidskytte VM/EM (??). I någon deltävling nu för nån vecka sen, så vann en finsk över svensken som kom tvåa då. På radion hörde man bara om hur grym och duktig den svenska tjejen var. INTE ETT ORD om vinnaren. Nu är jag inte upprörd bara över det för att vinnaren var finsk, det kunde vart Ukraina som vann. Men att svenskarna är så stålta att det blir ett EGO, det tål jag inte!!
Suomi
Jag hoppas ni har humor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0