Onsdag 23 januari - En vecka på Ålandsfärjan å folk tar livet av sig hemma hos mig!!

En vecka på Ålandsfärjan!
Det har vart en roande vecka på jobb. Det började med att jag åkte till Stockholm på tisdagen (för en vecka sen). Där mötte jag Hanna (!!) och vi satte oss och tog en fika. Hon skulle också på jobb.
Vid tre tiden kom Pirre och vi åkte ganska snart till Stadsgården. Båtresan var givande (NOT). Men vi träffade vår köksmästare (Pepe) och två av våra kockar ombord (Jerk och Joppe). Så vi satt med dem och snackade.
Onsdagen och torsdagen gick åt att städa café, nu i efterhand undrar man varför man utsätter sig för sån skit!!
På fredagen gick vi ut, och jobbade som vanligt. Och på lördagen stod vi åter stilla halva dagen pga 7,5m vågor ute på havet. Och de två sista turerna som vi gick på lördagen var det 25+32 passagerare
*pinsamt*


Hemma igen och jag är BÄST!!!
Jag öppnade dörren till min älskade lägenhet igårkväll vid elva tiden. Synen var: MASSA POST!!! Varav ett brev var från Branschrådet Svensk Massage.
JAG ÄR EN AV BRANSCHRÅDET SVENSK MASSAGE CERTIFIERAD MASSÖR!!!!
Jippi!! Nu behöver jag inte nojja mig för det längre =)
Mitt livs VÄRSTA DAG!!
Imorse satt jag här vid datorn och skulle just börja skriva om min vecka, när jag såg i ögonvrån att något susade ner för grannhuset. "En matta" tänkte jag och gick till fönstret med ett litet hånflin på läpparna. Tills jag märkte att det låg en MAN på marken som snart började blöda från huvudet. "Är det här ett skämt eller? Vad fan, händer det här på riktigt?!!" Jag stod nog länge och glodde, undrade om det var en docka. Men jag tog telefonen och ringde 112 och berättade vad jag sett. "Det var bra att du ringde, det har ringt någon före, men tack för upplysningarna." 
22.53
Nu har jag lugnat ner mig lite.. Anka ringde och pratade med mig, å genast kändes det bättre. Å nu sitter jag på MSN med Lina (som är jättegullig). Hon är så tokig å knäpp, och man kan inte annat än älska henne!!

Bästa Lina!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0