Måndag 14 januari - What's the matter with parents and VL today??

What's the matter with parents today??
Varför ska man bråka för? Varför ska alltid en sätt sig på tvären? Jag har inte alla fakta när jag skriver det här, men jag är såå förbannad (egentligen borde jag inte lägga mig i).
Vad går före: Barnet eller nya Kärleken? Svaret är självklart för de flesta! Och för alla!! Men man kanske inte tänker så just i stundens hetta.. och jag kan förlåta för det.
Jag är ingen gud, men jag blir så oerhört ledsen när jag ser hur han sliter för att få behålla jobbet, för att HAN vill försörja barnet, och flytta hemifrån en gång för alla och starta om sitt liv. Medan hon glider på rosa moln, och inte kan hämta barnet när det är hennes bytesdag, för att hon är "trött".
Idag är jag glad åt att jag inte har en fader till barnet, på det viset, att det inte finns någon att störa sig på. Det är ingen som gör "fel". Jag får rå om barnet och mig själv. Inte en karl till, jag kan inte klassas som bitch heller, för det finns inget att bitcha runt heller.. I LOVE MY LIFE!!

That part of my life... ↑
Idag ringde jag till VL i Stockholm, för jag ska på jobb imorn, å båten står i Mariehamn, och jag känner inte sådär jätte mycket för att simma den här årstiden. Så jag måste åka med Helsingfors färjan imorn eftermiddag. Anyway: När jag kom fram svarade en Maria. Vilken var mycket otrevlig! Var det för att jag jobbar på Ålandsfärjan, som anses vara en mycket skruttig liten båt som traffikerar ålandshav rätt ofta? För om det var så, så kan jag bara berätta hur mycket bättre än ER, VI ÄR!! Vi är inga slashasar som sitter på våra feta på en stol dagarna till ända å lyfter presidentlön. Vi är inga snobbar som tycker att vi är MER eller MINDRE värda för att vi har olika befattningar!! Hos oss är alla samma sort! Samma skrot och korn (som er!!). Har Maria inte förstått att vi jobbar på samma företag. Och om jag inte minns helt fel (trots att jag vart borta ett halvår) så lyder VLs policy: LÅT ALDRIG KUNDEN GÅ OMBORD ELLER I LAND, MISSNÖJD! Eller det kanske Maria missade?? Och även om jag jobbar på samma företag, så är jag FORTFARANDE K-U-N-D för dig!! Var trevlig (även om du har en helfittig dag) eller säg upp dig!!
Vad är det här med otrevliga människor på jobbet? Har de jobbat för länge med samma skit? Eller hade Maria bara en dålig dag? Men fortfarande, så är VL ett service företag. Vi livnär oss på bra service och att kunder kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0