Onsdag 6 februari - Låt mig ALDRIG bli som dem!!!

Låt mig aldrig bli som dem!!!
Jag kom hem från jobb igår kväll.
Det har varit en såå överdrivet lugn vecka, med såå lite passagerare, att Pierre, Johan och jag löst mer korsord än vi (säkert) gjort i hela våra liv - sammanlagt!! Jag har drömt MARDRÖMMAR OM KORSORD!!
När jag satt på tåget på väg hem igår kväll, satt det ett yngre par snett framför mig. Vad kunde de varit? 18-19 år?? Hon satt på fönsterplatsen. Askblondt stripigt hår som var klippt i någon lång/kort frisyr. Hon hade mjukisbyxor på sig och nån tröja som inte var något speciellt. Hon hade inte sminkat sig heller. (Nu ska ju inte jag komma här och säga att jag är värsta grymma på smink, men hallå - försök!!). I allafall - hon satt och smuttade på en Mariestads öl och läste en bok.
Han däremot var ett sånt dregg, så jag RYSER när jag bara tänker på honom. Han hade svarta mjukisbyxor från -89 och en urtvättad, svart munktröja som var för kort. Han var lite lönfet och under tröjan syntes en mörkgrön t-shirt som inte heller lyckades dölja hans... bristningar. Hans hår var råttfärgat i en längre axellängd. Det såg ut som han inte hade borstat egenom håret det senaste halvåret i allafall. Han var väldigt på henne och han drack ur en vinare. Efter en stund hämtade han en till..
Hittills var de ganska trevliga (jag pratade dock aldrig med dem). De bara satt och såg dreggiga ut.
Hon hade en 300g chipspåse framför sig, som hon åt några åt gången av samtidigt som hon läste sin bok. Efter ett tag tog han påsen (som då verkade vara till en femtedel full). Han läste en serietidning och tog stora nävar chips och PRESSADE in i munnen. Håret (som han inte kunnat sätta bakom öronen ens) hamnade i munnen. Och ni vet hur flottiga fingrarna blir av chips!! Med dem petade han bort håret och tog en ny näve och bökade in i munnen på sig.. inte nog med det, så skulle han till att kyssa HENNE!
AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHH!!!!!!!!! Låt mig aldrig bli som dem!!
Efter Katrineholm (halva vägen) ringde de upp någon (och FÖRLÅT, jag tjuvlyssnade!!) som verkade vara ett syskon till honom, men jag uppfattade att det var DERAS DOTTER!!
Oh, my God. Och det var här jag tänkte: Är det såhär man blir? Trots att de var så unga. Slutar man bry sig helt? Bara för att man har barn och förhållande.. Nu såg ju jag bara paret en gång, men jag tycker synd om dem om de alltid går runt och inte bryr sig..
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0