Måndag 11 februari - Should I stay or should I go??

Should I stay or should I go??
Jag har väldigt mycket börjat fundera på det här med farmor och farfar (till barnet).
Borde jag berätta för faderns föräldrar, eller bara skita i det? Man undrar om han har berättat, eller bara försöker ignorera det. Jag vet ju varken vad han gör, eller vad han tänker angående det här. Och är det så att han tror att det bara "går över" så har han ju fel. Men jag känner att jag inte kan stå utanför hans föräldrars dörr om fem år, och säga: "Hej, det här är ert barnbarn!!" Det skulle kännas så oerhört dumt.. Förstår ni hur jag menar? Jag skulle vilja att de har lite tid att smälta det. Typ nu innan det kommer till världen kanske?? Eller tänker jag helt fel? 
Jag skulle kunna skriva ett brev å säga att de får höra av sig om de vill. Jag menar, det är väl deras rättighet också, eller? Det är ju deras barnbarn med. Även om det var ett "misstag". Ett mycket välkommet misstag dock!! 
Eller så kan man se det från hans synvinkel: Han vill ju inte ha med barnet att göra, så varför sku hans föräldrar ha det? Men jag kan inte riktigt släppa tanken på att de inte skulle få VETA något överhuvutaget!! Tänk om de vill bli farmor å farfar då!! Eller inte..

Mycket tankar...

Kommentarer
Postat av: hanna (ålänning)

knivig situation.. jag tycker du kan skriva ett kort och sakligt brev. bara; ingen press, du väntar dig inget, men om de vill ha ett barnbarn så är de välkomna att höra av sig.. för tänk om det är så, att de jättejättegärna vill ha ett barnbarn?? isåfall blir de ju överlyckliga!

2008-02-21 @ 18:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0