Lördag 23 februari - Dreams..

Jag har haft världens mest psyco dröm i natt, eller kanske den inte var så psyco ändå??
Jag åkte in till förlossningen och födde mitt barn där, men jag minns inte själva förlossningen. Dagen efter fick jag inte se mitt barn heller, men det var en flicka fick jag höra.. Sandra var också där och hade fått sin andra flicka. Jag förstod inte varför hon fick hålla i sitt barn å inte jag!! Mamma var också där, men hon sa inget av värde.
Vad betyder de här sjuka drömmarna?? Det är ju så att man nästan är helt slut när man vaknar. Men det var jätte skönt ATT vakna. För jag tror inte att jag skulle vilja leva som jag gjorde i drömmen.
Blandade språk.
Finlands svenska, eller är  det Sverige finska?? I Finland finns det områden där de bara pratar svenska, sen finns de här områdena där man pratar helt oförståeliga språk. Sitter just å kollar på nått finlandssvenskt program, och jag kan ju bara skratta åt det!
"Anja, sun pitää vaaknata!!"
"Me ollaan myöhässä sun baadiin".
Alltså, vad är det här?
"Se on bluffi".
"Tjat, alltid tjat, aamusta illtaan".
Händer det faktiskt på riktigt att folk pratar såhär i Finland?? Varannat ord är på svenska och varannan mening på finska. Vad kallas det där språket? Varför förstöra språken? VÄLJ för fan!! Det här var det töntigaste jag varit med om!!! HJÄÄÄLP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0