Torsdag 25 december - Jag var på Rock In Rio 1985

Ska jag bli stor, ska jag bli stor som Queen!
Jag vaknade skitförbannad i morse. Klockan var 06.50 och V bara skrek. Han har gjort så två nätter i rad nu. Jag vet inte vad det är, men jag antar att det är nått utvecklingsstadium. Han sitter ju själv nu och håller på att lär sig krypa som bäst. Klart saker och ting ser annorlunda ut för honom. Årets bästa julklapp var inget mer än en dvd med Queen "Rock In Rio 1985". Det var 250 000 pers och såg Queen den dagen. Tänk dig, 250 000!!! Man kan inte ens föreställa sig hur mycket folk det är! Och de är där för att se DIG!
Tänk att stå på scen, och inte ens få sjunga versen, för publiken (alla 250 000) skriiiker:
"Love of my life can't you see,
Bring it back bring it back,
don't take it away from me,
because you don't know what it means to me!!!!!!
" bara de hör introt!!! Herre jävlar vilken upplevelse och känsla. Och där står Freddy Murcury, längst fram på scen, och blir översköljd, tar emot sina egna ord med bar överkropp, som Jesus på korset! Man tycker ju att 250 000 pers måste kännas (NEJ, JAG TÄNKER INTE LÅTA BLI ATT UPPREPA DET!!), deras andedräkter måste ju i alla fall ge en liten vind pust, så Freddy kände det. Och orden är så stora, så de måste sätta sig i hjärtat. Jag som satt hemma i mitt vardagsrum, fick gåshud. Hur kände Freddy?? Kände han något alls, eller var det så överväldigande? Jag tror man förlorar fattningen om att det faktiskt är människor som ser en, när det är så många.
Jag undrar om Freddy också var en sån diva, som alla nuvarande kändisar är. Jag menar, det finns inte (enligt mig) någon som kan mäta sig med Freddy och Queen, han var så stor. Det finns ingen efter Queen på Rock In Rio som haft så många i publik. Man tycker ju att han borde vart en diva, fast jag har svårt att tro det. Jag växte upp med Freddy och Queen (tack pappa) och har alltid lyssnat på dem, alltid avgudat dem. Frågar någon vilken den bästa låten genom tiderna är, enligt mig, svarar jag utan tvekan: The Show Must Go On. Jag älskade den när den kom, och jag älskar den än, fast jag har svårt att lyssna på den. Anledningen kan jag ta en annan dag. Känner att jag inte orkar just nu. Det är för mig väldigt jobbigt att prata om.. allt jag kan säga just nu är att jag inte lyssnar på den mer än två gånger om året....
V somnade på mitt bröst till "Love Of My Life". Det var första gången. Helt avslappnad, lyssnandes till mitt hjärta, som säkert pumpade i samma takt som Queen. Jag älskar honom!


FREDDY MURCURY
The King of my life.



Over And Out! 


Kommentarer
Postat av: Malin

Måste ju hålla med om att Queen rockar fett, helt klart ett av mina favorit grupper! Hoppas ni har d bra, vi spelar WII m barnen å bara har julmys! Fast vi saknar er jättemycket.. Puss å kramar från familjen på holmen

2008-12-26 @ 22:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0