Söndag 21 december - And a new baby was born!

Jag har bara en simpel fråga: HUR FAN ÖVERLEVDE NI??
V har inte sovit hela natten (som han brukade) på säkert en vecka. Och jag håller på att bli tokig!! I natt var vi vakna två timmar (mellan 3-5 om det intresserar någon). Jag förstår att han kommer röra mer på sig (uppenbarligen även i sömnen) nu när han nästan kryper, han upptäcker världen och jaadi jaadi jaa.. fast det är inte det som är det jobbiga, det jobbiga är att ungen ständigt ska hålla på att VÄNDA PÅ SIG till mage i sömnen (varav han då vaknar, gnäller och vänder INTE tillbaka.....), man måste gå upp, vända ungen, sätta nappen TYP 15 GÅNGER (som om man inte hade nog med quadratus lumborum ändå - igen)!!! Sen blir jag bara störd och trött på hela situationen och lägger honom bredvid mig i min säng, så får han somna där.. 
Om det är någon mamma som läser det här och har överlevt den där tiden i sitt barns liv, SNÄLLA (jag döör), hur länge ska det vara såhär?? Och hur överlevde ni? Jag har pimplat i mig kaffe i överdrivna doser nu för att ens ha en chans. Ååh, jag skulle kunna mörda för en hel natts sömn.. (jag ber om ursäkt för mitt lilla i-landsproblem, jag vet att det finns de som har det tusen gånger värre, men "my room, my mess, my buissiness"). 
Jag undrar hur det kommer sig att han vänder sig efter ca åtta timmars lugn sömn.. drömmer han om en alv eller nått då som säger åt han att "vänd dig, vänd dig, reta gallfeber på morsan, vänd dig, vänd dig..." Detta har hållt på nu i några dagar, och jag vet hur sömnbrist artar sig på mig. Jag är så jääävla vek i den frågan. Jag kan inte göra nått korrekt när jag inte fått sova. Det är konstigt att man kunde sova tre timmar när man jobbade på Ålfen och sen gå upp för att jobba, men inte klarar sömn 23-03, 05-08. Borde det inte vara samma sak?? Fast där gick man och lade sig på dagen. Det gör jag inte här.. hmm, kul att jag diskuterar det här med MIG SJÄLV.

ANKKAN BLEV MAMMA IGÅR KVÄLL 20.08 (finsk tid gissar jag på eftersom hon bor i Åbo).
Det blev en pojk, en liten halv latino/finlands-svensk pojk, oj oj, han kommer bli vacker.. latinos är det!! Jag  vet inte om jag får skriva det här men jag gör det ändå (förlåt) 51 cm och 4195 g, Adam!!
GRATTIS TILL DIN SON ANKKAN, DET GJORDE DU  BRA!!!
Love you!!



That's all for today!


Over And Out!


Kommentarer
Postat av: Mackie

ja alltså de här me sömnen erfarar man ju... har sovit 5 h i sträck 2ggr på 4 mån. ja förstår dej fy fan alltså, man går på reserver hela dagarna men vette fan man fixar de bara. Ja ha lagt ut min natts sömn i penga bud, ja betalar dyrt snart för att få sova. men du, har du testat att kanske buffa upp nått så han inte kan vända sej, typ ett ihop rullat lakan elr dyl? kanske de hjälper? min bebis har ju inte kommit så långt i utvecklingen än att han vänder sej så de vet ja ju inte hur ja ska hjälpa dej me, men sömnen... ja känner me dej, de e frustrerande. Nilo har börjat vakna till kl.00.00 när vi går o lägger oss, då kan ha stört gråta elr bara knöla eller äta fast än vi gett mat för 1 h sen... dom e roliga dessa små varelser. men som alla säger "de går ööööver, vänta bara de går öööver" well inte har de gjort mej piggare men iaf ;) GOD JUL TILL DEJ OCH VILLE!!! PUSS OCH KRAM FRÅN OSS!!!!

2008-12-23 @ 11:37:17
URL: http://mackienilo.blogg.se/
Postat av: malin( & pontus)

pontus sov hela nätterna va ja kan minnas men ja vet att när de är jobbigt o man dessutom är ensamstående ( ja vet ja valde att vara ensamstående, men ändå) så kan man inte knuffa på den andre att gå upp utan man får vara supermorsa o fixa allt själv..men ja minns många gånger ja ringt min mor o frågat va fan hon inte varna mig, varför sa hon inte den verkliga verkligheten med att ha barn...men sen tittar man på den lille när han sover eller så kommer han o pussar mig på kinden o säger pontus älskar mamma så är alla problem borta...tills 5 min senare när nästa trots är igång igen hahaha

hoppas ni har de gott o att de är ok att ja läser din blogg

kram malin

2009-01-15 @ 23:04:16
Postat av: malin( & pontus)

http://baramalinochjag.blogspot.com

2009-01-15 @ 23:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0