Måndag 22 december - Da'n före da'n före doppareda'n!

I sommar blir jag farlig!!
De som inte fött barn förstår inte det här. Hur kroppen förändras och hur mycket stryk den fått ta under graviditeten. Just efter förlossningen undrade jag om jag NÅGONSIN skulle få min kropp tillbaka. Jag ställde mig i duschen och vågade knappt känna på det som en gång var en relativt fin mage. Det var någonting man kunde leva med i alla fall.. Under graviditeten var den det vackraste som fanns, förutom bristningarna som sent dök upp.. jag älskade att ha den där bollen på magen. Men när jag stod där i duschen på förlossningen och tog på den tomma "påsen" jag hade fått min mage utbytt till, mådde jag dåligt. Och fortfarande tre och fyra månader efter V föddes, vart jag deprimerad över att jag inte kom i mina jeans. "Du födde ju barn för fyra månader sen" som blev "du födde ju barn för sex månader sen" som kanske blir "du födde ju barn för 20 månader sen". Det håller inte i längden. Jag började ju springa då jag slutade amma (V var tre månader). Och jag borde veta bättre än att springa fem kilometer, varannan dag, men kilona och centimetrarna skulle BORT!!! Dock förstörde jag mina knän så jag knappt kunde gå på fyra veckor istället. JAG ÄR BRAAA *låta väldigt ironisk* NU mina vänner har det skett en förändring. Jag kommer i ännu ett PAR JEANS, inte perfekt, men jag kommer i dem. För två månader sen kunde jag glömma att komma i med låren en gång!! Och jag kommer i mina surfshorts som jag köpte i Brasilien!! (Dem jag medvetet köpte för stora, för att jag var så optimistisk och trodde att jag skulle komma i dem även i nionde månaden av graviditeten.. hmm..). De var så stora då (eller jag var så liten då) så jag nästan tappade dem över höften. Riktigt så är det inte nu, men jag är på rätt väg. Även om vågen inte visar de siffror den förr kunde visa när jag ställde mig på den, så har det försvunnit lite centimetrar i alla fall. Vilket jag ser som MYCKET POSITIVT.  Ingenting är omöjligt, jag är på gång, the sky is the limit. Snart är jag tillbaka! I sommar är jag farlig!! 

Over And Out


Kommentarer
Postat av: Bodil

Kämpa på vännen :)

2008-12-22 @ 20:52:16
Postat av: Mackie

i know the feeling :) de e frustrerande att ha 10 par jeans i garderoben som man bara kan drömma om att få på sej i dags läget. Usch, o ja ha oxå hört att man födde barn just o hit o dit. Ja har ju då inte vart ut på länk men då sku nog mina knän rasa ihop mer än dom redan är :) ha funderat på spinning :D haha. de västa av allt är att ja upptäckte för ett tag sen att ja har CELLULITER på LÅRENA!!! WHAAAT?! på röven har man ju haft några hyresgäster a´la celluliter men på lårena, hallååå`??? o påsen, ja den e ju bara för vacker... not. en mjuk slattrig sak me bristningar på... plus att min ser ut som en stjärt efter att dom slet upp magen o sydde ihop den knasigt... du ska få se va ja menar. :) haha well antar att de e bara o gilla läget o försöka ta sej tid till att gå på spinning elr nått dyl. gå verkar ju inte funka... ;) go girl du kommer bli sååå fin igen. 9 mån upp 9 mån ner :) sen kan man se va man måste arbeta bort :) Kramar

2008-12-23 @ 11:45:50
URL: http://mackienilo.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

hej tjejen! Nu har jag hittat hit, så jag måste ju lämnat ett litet spår!



Önskar er en riktig mysig julafton! Så hörs vi! Tusen kramar

2008-12-23 @ 21:47:46
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0