Måndag 15 december - Helgen

Jaa, vad ska man säga??
Herre Jesus vilken helg. På fredagen var en vanlig slappis dag. Eller det var inte så "bara" heller. När V sovit sin första sömn på förmiddagen och ätit, så for vi till pappa som var ledig från jobbet (Volvo, haha). Han var jätte glad över att vi kom och bjöd på kaffe och mat. Och V somnade bra i sängen de skaffat dit. En helt okej dag. För på kvällen var det Idol-final och jag åt lite chips och myste + att min favorit, Kevin, vann. Jag vet att det är lite nördigt, men vad gör man??
Vi var till Emils föräldrar och hälsade på (på lördagen) och så fick V sin halvårspresent. Ett jättefint hjul med en svensk i. Han tycker att den är jätte kul att se på när den rullar fram över golvet. Och klart V ska få träffa sin farmor och farfar också, men eftersom V sovit dåligt på dagen så for jag därifrån efter ca en timme. E blev kvar. Han frågade mig: "Vad ska ni göra ikväll då??" Oj.. hmm.. "jag undrar vad vi ska göra ikväll.." sa jag och for. Man är ju mamma, och inte ens på lusse får man va barnfri. Jag har tagit på mig det här ansvaret, men vad fan, betyder det att jag måste sitta hemma jämt eller?? Kanske.. jag for ändå till mina föräldrar och lipa lite, lite över att jag inte ville vara själv på lusse. Och lite över att jag var bjuden på två fester men inte skulle kunna gå på någon av dem. Man kan säga att jag saknade mitt gamla liv en stund, eller vissa delar av det i alla fall. Den sociala biten är faktiskt ganska bortsuddad för tillfället, och jag behöver vara social, för att må bra!! V var trött och grinig och ville inte somna hur vi än försökte lugna ner honom, men pappa bara tog honom, räckte en öl till mig och frågade om jag ville bada bastu. There is a God, tänkte jag och tittade upp i taket!!! Tack pappa. Sen sa mamma att jag skulle gå på festen jag var bjuden på. "Klart min gumma ska ha kul på självaste Lucia". Hon kunde minsann ta V över natten. Tack mamma!!
Efter bastun gick jag över till Anka som hade tjejkväll. Vi åt taccos och drack vin (varav mitt blev spetsat med både ännu mer vin och SPRIT). Det blev en jätte trevlig kväll som slutade på Husaren. Eller ja, den slutade hemma hos mig sen.
Tack tjejer för en jätte trevlig förfest. Och alla jag träffade på Husaren.
OJ
oj, jag är mina föräldrar evigt tacksam över att de är sååå snälla, och förstående. Det är ju klart, de har ju haft små en gång också. Och de är så himla bra med V och jag vet att han är i goda händer när han är där. Mamma förstod att jag behövde komma ut och träffa folk. Inte för att jag ska supa huvudet i småbitar, men det var en härlig känsla att komma ner på stan igen, träffa gamla vänner, folk jag INTE känner, göra som jag gjort förr, dansat och bara varit ego!! Jag lever på den här helgen.


Dans


SÖNDAG!!
Jag vaknade på söndagen av att telefon ringde. Sen kunde jag inte somna om. Det var lika bra att hiva upp sin kropp ur sängen och släpa in den i duschen, för den luktade inte hallon.. men först städade jag upp lite i hemmet och lyssnade på strandskivan från Brasilien, på så hög volym man kan på en dålig stereo *mmm* Där gick man runt och mådde som en prinsessa med bruten klack på skon.. fast kvällen innan var så supertrevlig, så man levde på det bara. Sen började jag sakna V så mycket så jag var tvungen att gå hem till pärona fort för att träffa honom. MIN BEBIS!! Jag älskar dig så jävla hårt! Och han hade sovit hela natten. Jag kunde inte sluta pussa på honom, han är så fantastisk!! Mitt lilla lilla hjärta. 

Syster å Ville


Syrran och jag har vart på stan hela dagen idag och shoppat julklappar, fikat och snackat skit. V upptäckte att han kunde göra höga C så vår fika i lugn och ro förvandlades till ett hysteriskt skratt.
Sen kom vi hem och syrran började göra alver!
ENJOY:

ELFVILLE



OVER AND OUT


Kommentarer
Postat av: Hassel

Haha det var den sötaste tomenisse jag har sett!!! KRAM

2008-12-16 @ 09:57:44
Postat av: Anonym

åh, nu blev jag ju så glad för din skull så jag blev nästan tårögd över detta inlägget. Proud of you som bara tar tag i de saker du inte trivs med. lever livet på det sätt du vill ha det. Och är världens bästa mamma, gött å höra att du tänker på sig själv och ditt sociala liv . Och alv- Ville är bara sååå söt!

2008-12-16 @ 22:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0