Lördag 6 december - Ingen vanlig dag.

Igår kunde man läsa i tidningen att en tant försökt stjäla ett barn.
Jaa!! *låter ironisk* Jag är 50 år och har inget bättre för mig, så vi går å försöker stjäla ett 4 månader gammalt barn från sin mamma. Och det hände 200 m från huset där JAG OCH VILLE BOR!! Det är sånt man bara hör om. Sånt som händer i t.ex Stockholm, Göteborg och Los Angeles!! Men hallå?? Har tanten misstagit sig? Det här är SKÖVDE. Inte händer sånt HÄR.. det är konstigt att man fortfarande blir förvånad. Jag tror det var 2005 en man blev nedhuggen/skjuten vid mejeriet. Efter det har det bara gått utför. Och nu kunde man inte ens skylla på ungdomen, den yngre/nyare generationen som fått fri uppfostran och "bara ställer till med problem". Det var en tant på 50 bast. Idag kunde man läsa i tidningen att hon försökt KÖPA till sig barnet, och när mamman vägrat, försökt ta det ur vagnen. Jag undrar hur man själv skulle reagera.. och jag undrar: Vad skulle hon ha barnet till?? Vad ska en 50 åring med ett fyra månaders barn till?? Jag väljer att inte tänka vidare på det där.. det är så vidrigt.
SJÄLVSTÄNDIGHETSDAG / ITSENÄISYYSPÄIVÄ
Japp, idag är det Finlands självständighetsdag. 91 år. Japp, och det ska väl firas. Eller i alla fall bemärkas.
Onnea Suomelle.


SUOMI/FINLAND



Over And Out


Kommentarer
Postat av: Anka

Men Mukkis, om inte jag miss fel så är du Svensk???

2008-12-08 @ 10:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0