Fredag 5 december - Knäppa tankar.

Jag stod och sminkade mig igår.
Har funderat ytterligare på det här med konserveringsmedel och socker.. detta eviga tjat om vad man kan stoppa i sig och inte. Och när det gäller barn då!! Var och handlade idag. Och för att slippa massa tomma glas från diverse barnmatsburkar OCH för att det blir billigare, så gör jag egen mat åt V. Och det finns inga tillsatta medel eller konserveringsmedel i barnburksmat. Det är roligt att laga mat åt honom och se att han faktiskt gillar det, och jag kan ju själv äta av det (innan jag buzzar det så klart!!). Så gick jag runt på ICA Maxi och köpte potatis, morötter, äpple, broccoli.. lite så, och eftersom jag nu börjat ge V kött, så tänkte jag att jag skulle köpa fryst kyckling, men VA FAN, även i det finns det E ämnen!! VARFÖR?? Den är ju för satan FRYST. Inte blir det väl förstört om det är fryst heller!! Eller är jag helt bakom flötet nu?? Vad ska jag göra? Här säger de åt en, och uppmuntrar att göra egen mat åt barnen, men om man inte VILL proppa dem fulla med konstgjorda medel då?
Svara någon??!!
Jag funderade på igår vad man skulle göra om man fick veta att jorden går under om 8 år.. jag har hört att vi på jorden inte märker någon skillnad om solen slocknar, förrän 8 år senare.. vad skulle man göra om man fick veta att man skulle frysa ihjäl om 8 år???


Over And Out


Kommentarer
Postat av: Anka

men kan du inte köpa ekologisk kyckling eller nötfärs eller kött? Fisk ? kramar

2008-12-08 @ 10:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0