Fredag 12 december - Björn Rosenström

Vad är det där pappor och söner, pappor och döttrar har, som mammor å söner och mammor och döttrar inte har??
När jag tittade ut imorse blev jag glad. Det är helt vitt på marken, på träden, på bilarna!! Och till min förtjusning så snöar det än, å klockan är sisådär 13.01. Fick dock lite tråkigt efter att V sovit sin första sömn och ätit kyckling-mos, så jag klädde på honom och mig och gick ut. Så var det det här med att hitta bilen i all snö *ler* Men jag tog sikte i riktning mot där jag stälde den igår och plötsligt slog jag tån i något, som visade sig vara min bil. In med V och börja skotta fram bilen. Och iväg till norrmalm. Pappa blev glatt överaskad över att vi kom. Han tycker så mycket om V. Och det märks att V gillar pappa också, han börjar skratta hysteriskt och trivs i hans knä. När pappa åkte iväg för att handla förut, satt V förundrad i stolen, länge, och undrade vart han tog vägen.. Pappa är nog glad att jag fick en son, eftersom han själv bara har uppfostrat flickor.. jag fattar inte det där, men det är nått vist med just pappor och söner. Pappa har en son sen ett tidigare "förhållande" innan han träffade mamma, men han fick aldrig träffa honom, och sen for pappa till Sverige.. jag kan inte riktigt den där historien, men vad det verkar som så har hans son trott att pappa övergav honom. De har kontakt idag, och det är jag glad över. Alla barn behöver sina pappor OCH MAMMOR, hur gamla de än är.
Här sitter jag nu, där jag kommer från. Där jag är uppvuxen och hemma. Hos mina föräldrar, i deras vardagsrum och myser till Björn Rosenström. V somnade just i sin säng. Pappa hade kokat kaffe som jag sitter och dricker upp. Man
känner sig alltid välkommen här.

Frihet..


"Borta bra, fast hemma bäst" heter det ju. Och jag är beredd att hålla med.
Where ever I lay my hat, that's my home..



Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0