Tisdag 19 augusti - Ehlin Ehlin..

Jag har en kompis som heter Ehlin.
Ehlin och jag brukade jobba tillsammans på Ålandsfärjan. Vi var ett fantastiskt team. Vi hade såå kuul på jobbet. Och när vår chef sa på sin finska dialekt: "Det är inte roligt att jobba, det är jobbigt att jobba!!" så fnyste Ehlin bara bort det, vi gick ut och plockade disk istället. Bara för att vi flummade och försökte göra den tråkiga båten, rolig. Ehlin är helt fantastisk, hon bor i Stockholm, och jag saknar henne varje dag, men vi har kontakt dagligen. Och jag är så glad över det.
Ingen kommer tycka att det här är skoj, för ni känner inte Ehlin, men jag måste skriva ner dagens mess mellan Ehlin och mig:
Ehlin: "Godmorgon sötnosar, hur är det idag? Har ni sovit gott? Jag är ute å går med hunden, ska snart göra mig i ordning för ännu en dag på jobbet. Va ska ni göra idag?"
Jag: "Det är bra, har sovit sådär. V ville vakna 7.15. Vi ska till soc idag. Sen vet jag inte. Har ni skaffat hund??"
Ehlin: "Jaha, till soc, är det pga pappan eller? Jo, killen hade tax sen tidigare, den ingick i paketet! Ska skicka bild sen! Puss "
Jag: "Jo, det är för han. Så ni bor 2 pers + en hund på 30kvm? Oj oj.. Imorn kommer Sandy å Lina och hälsar på. Det ska bli kul att träffa dem."
Ehlin: "Jaha, vad bra.. Du måste ta lite kort! Puss"
Jag: "På Sandy å Lina *konfundersam smily* Why??"
Ehlin: "Nä men att komma ihåg besöket inte fan vet jag va jag mena...."
Jag: "Du är ju störd!"
Ehlin: "Ja, men de e väl inge nytt! Saknar dig gumman. Kan jag ringa dej idag vid lunch?"
Ehlin å jag ska åka till Åland om en månad typ. En roadtrip. Två flum å en baby i en bil, på en båt, på en ö (låter som en bra film). Eller vad tror du?
Idag kommer Ehlin hata mig för att jag skrev ner det här!! Tur att hon sitter i Stockholm, å jag i Skövde HAHAHA.

I LOVE YOU DARLING!
I en grimastävling!
Over And Out!
"Slut i skåpet" är nog världens bästa uttryck!
Å jag tror jag börjar bli det. Den här dagen var inget trevlig alls. Klockan är bara halv ett, men det känns som jag inte vill göra nått eller träffa nån. Jag vill att det här ska vara över.
Jag behöver en uppiggande kram!!

Kommentarer
Postat av: Ehlin

HARUBASTANÄÄÄ?

Du e rolig du... ha ha ha ha ha ha!

Du Är för rolig!!! Älskar dej gumman! Och ni på Rosella; Here we come!!

2008-08-19 @ 14:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0