Söndag 17 augusti - Sluta nu!

Det är så förbannat töntigt!!!
Det är ju så man blir ledsen. När någon för en gångs skull gör något för att hindra/hjälpa ungdomen att vara onykter på matfestivalen, så går någon och föstör. En kampanj mot langning av alkohol har startat igen, och neonrosa skyltar sätts upp, de sattes upp första gången vid midsommar och nu igen härom dagen. Igår när jag kom körande hemåt, såg jag att skyltarna blivit nerdragna och slängda på marken!! Fan va häftiga ni är som gör det. Jag förstår precis varför ni gör det, jag har också varit fjorton år och YBERHÄFTIG!! Supa är ju sååå coolt och det är häftigt att förlora kontrollen, man blir glad och man vågar mer.. men sen blir det en öl, en snaps, ett glas vin för mycket, och du ligger och spyr hela kvällen istället, medan dina vänner går till stan å gör bort sig. Det är patetiskt. Jag vet, jag har gjort det där för länge. Inte förrän många år senare upptäcker man hur TÖNTIG man var, i själva verket. 
Jag säger inte att alla ska bli nykterister, för det är inte jag heller. Jag är faktiskt väldigt glad i alkohol. Jag säger bara att man kanske sku tjäna på att vänta med sin alkoholdebut och kanske tänka efter en extra gång innan man förstör kampanjer eller annan information som faktiskt är riktade mot DIG. Ta reda på lite information innan du förstör. Och även om DU inte bryr dig, så kanske det finns ungdomar som GÖR DET!
Sluta försöka vara så häftig.
Det ger dig inget alls.



Over And Out!

Kommentarer
Postat av: Linda Tinglöf

Så där står det i hela Mariestad med så fort det är festival eller någonting speciellt

2008-08-19 @ 12:39:59
Postat av: Linda tinglöf

och allting blir som sagt förstört, här med. men men vad förväntar man sig utan den här staden

2008-08-19 @ 12:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0