Tisdag 8 april - Ålandsfärjan VS Rosella

Idag är ingen vanlig dag, för idag är Hassels födelsedag, HURRA HURRA HURRA!!!
Oj oj oj, vad trött man kunde vara i dag då. Nu är klockan 10.40 och jag dricker kaffe först nu(!!) vilket inte tillhör vanligheterna. Det började klockan fem i morse. Som vanligt blir jag kissnödig hela tiden (typ varannan timme), men jag kunde inte somna om efter fem.
Jag sku upp vid sju för att börja tvätta.
Så - ner till maskinerna - i med två maskiner - vänta 50 minuter - tömma och fylla igen. När jag kom upp tänkte jag "Åååh va skönt å vila en timme på sängen", Pi kom och gosade och vi somnade. Sen vaknade vi två timmar senare. Men jag börjar känna mig komma tillbaka till världen här, nu. Å tur är väl det. Klockan är ju snart elva!!
Så ska man luncha med Jalle idag. Ska bli trevligt, och gott. Undrar vart man tar vägen (??).

Å Anka är så söt. Just frågade hon om jag inte kan komma hem till helgen så sku vi ha tjejkväll, hela helgen!! Hampus åker till Göteborg på nått (??). Jag lade förslaget om pyjamasparty, äta på golvet, se på massa film och låtsas bli fulla på alkoholfri cider (fan va bra jag är på att komma på bra saker ibland). Det var så jag själv blev sugen på att åka hem i helgen!!

Pi ska till mormor och morfar idag då de håller på att renovera morsans å farsans husfönster. Får se hur hon trivs där då. Hon vart ju superglad igår när morfar kom och hälsade på iallafall. Det går säkert jättebra. Det finns säkert en och annan mus i källaren hos dem som behöver jagas eller nått *ler*
Kanske blir det ett äventyr för henne.

Over and out.
Ålandsfärjan vs Rosella
Så var det bestämt då.. nu blir det så. Ålandsfärjan ska säljas och Rosella kommer och ska ta dess plats vid månadsskiftet maj-juni. 
- Försök få en plats i våra hjärtan du bara!! Du har inte en chans ditt as!!
Alla viste ju att den skulle komma förr eller senare. Men när man fick det svart på vitt (VIA EN LÄNK PÅ NÄTET!!!) så känner jag bara tomhet.. ska stackars Ålandsfärjan bli spik nu? Få vila i fred? Jag talar nog för fler när jag berättar att den här tomheten man känner är ENORM-US!!
Ålandsfärjan har en själ. Och som en av våra bästa kockar sa: "Jag vill skära ut hytten min, och ha den som sommarstuga utanför mitt hus!!"
Alla minnen är inpräntade i väggar och dörrar och golv där. Och nu ska allt bli nytt.
Jag har bara jobbat där i fyra år, men det är så man fäller en tår idag.
Jag undrar om ens Nisse viste om det här innan mig? Eller fick även han reda på det via tidningen när han drack sitt morgon kaffe i morse? Jag anammar VL för det här! Borde inte VI som är arbetande personal ombord, få veta nånting INNAN alla andra? Näe då.. HELA ÅLANDS FUCKING BEFOLKNING SKA VETA INNAN OSS, eller samtidigt som oss. Vart är respekten för oss? Tänk på dem som var med och HÄMTADE Ålandsfärjan, på dem som slitit där längst. På dem som levt under värre förhållanden än Hitlers koncentrationsläger, och ändå älskat båten, i alla dessa år!! För det är en fantastisk båt!
Jag är absolut för, förnyelse. Men jag tyckte att det här var fel. Jag tyckte att vi hade rätt att få veta innan.
Ålandsfärjan

Kommentarer
Postat av: Bodil

Bra skrivet gumman :)

2008-04-08 @ 12:19:20
URL: http://www.bloggen.fi/Cara_Mia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0