Onsdag 2 april

Jag har tre familjer, eller fyra??
Igår lämnade jag Ålandsfärjan för näst sista gången. Nästa vecka blir min sista vecka forever (i tjänst) på Ålandsfärjan!! Det känns sjukt. När och om jag kommer tillbaka till Viking Line efter min mammaledighet, så blir det ADCC.. men här emella ska Rosella rula Östersjön/Ålands hav. Eller ja, (DET VET VI JU INTE ÄN). Jag menar, Alla kaptener åker till Rosella, för att "övningsköra" (utifallatt-Rosella-kommer), köksmästarna ska dit å provlagamat (utifallatt-Rosella-kommer).. passagerare frågar ju ständigt när Rosella kommer. Men vi i personalen vet lika mycket som de. Vi får väl veta via tidningen som alla andra.. det senaste var nu att de ska flytta grillen från Ålandsfärjans akterdeck till Rosella.. och det kommer komma VAKTER från företaget/rederiet som ska köpa Ålfen, för att se att vi inte snor inredningen!!! Men om Rosella kommer... (DET VET VI INTE!!).

Det känns bra att man har alla de här familjerna iallafall.
- Hemma
- Ålfen
- Och mina klasskompisar från Brasilienklassen =)


Moomipeikko
Jag blev plötsligt så kär i Mumintrollet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0