Måndag 28 april - Vad smart man är ibland!!

Vad smart man är ibland!!
I lördags skulle jag på fest hos min vän Hassel. Men först på morgon åkte Anka å jag till Tibro för att köpa en soffa åt mig. Hur snygg som hellst!! Och ett nytt soffbord (jag ansåg mig vara värd det eftersom jag inte fick lägenheten). Å soffan var ju inte ens i NÄRHETEN så dyr som lägenheten kunde vart.. jag räknade ut att jag kunde fått 84 st soffor för samma pris. Glad i hatten som man var åkte vi tillbaka till Skövde och tog en fika innan jag skulle klippa håret (man måste väl va fin på fest??) ← Keep this in mind!! För jag har väl aldrig påstått att gravida är så SMARTA va??! Jag köpte lite blekning också som jag tvingade min kära vän Anka att sätta i håret på mig.. "Det kommer bli orange!!!" sa både min frisör och Anka. Men när lyssnade jag på folk sist?? - I mammas mage?? Å det blev... GUL/ORANGE/RÖD. Yippiieeee.. va snygg jag är i håret nu!!
Så: Nu sitter jag här, två dygn senare med en ny blekning i huvudet *skrattar*
Jag gick på festen med en sjal på huvudet *ler* Å festen var urtrevlig!! Å inte frågade någon varför jag hade sjal på huvudet heller. Sköönt.
Jag har nog världens LATASTE släktingar! Och jag hatar att jag måste erkänna det.
Ja, jag ska väl inte säga att jag är så mycket bättre själv just nu, men hade jag haft möjlighet så skulle jag nog fan ställt upp!! En vän ska köpa mina soffor och vill ha hjälp med att få dem till sin lägenhet. Jag skulle jättegärna kört om det inte var för att jag typ aldrig kört släpvagn.. nån gång måste va den första, säger man, men jag vågar inte, inte nu!! Så jag frågade min släkting (nämner inga namn) om dennes sambo kunde hjälpa oss få väck sofforna på onsdag, mot betalning då.. - Ja, det går nog bra, men du får nog bära ner dem från lägenheten i så fall. Kläcker denna ur sig..
Oj oj, jag trodde jag skulle explodera!! JAG ÄR HÖGGRAVID FFS!! Och kan knappt bära mig själv längre, och du förväntar dig att jag ska bära ner två soffor?? Tack för den!! Hur tänker folk? Sen börjar de skylla ifrån sig på varandra, "det var han/hon som sa det". - Men det var då...!!! Jag skiter väl i vem som sa vad, grejjen är ju att ni beter er som två 14 åringar. Och att ni ens kom på att SÄGA DET!!
Jag kanske är känslig, men HAR JAG INTE RÄTT Å VA DET JUST NU?? Jag känner mig både sårad och ledsen. Och inte får man höra ett enkelt FÖRLÅT heller... Är du för stållt för det eller?? Har din sambo gjort dig dum??
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0